Bavarian Nordic — Februar 2025
-
Skal du ikke se bundlinjen og det samlede regnskab inden et "OK"?
-
Nordea har tirsdag morgen sænket anbefalingen for Bavarian-aktien, som mandag faldt 5,3 pct. til 187,10 kr., til "hold" fra tidligere "køb". Marketwire
-
10% nede på en meget skuffende forventning til 2025 er vel ok. I 2026 må vi jo alt andet lige forvente et meget lavere EBITDA (måske 300-400m lavere end den laveste forventning til 2025), så nuværende kurs er nok fair. Så må vi igen sætte vores lid til nogle fugle på taget spekulation engang imellem.
-
Bava skuffer altid
-
Nej 10% nede er for meget, man glemmer at sammenligne forretningen med resultatet. Hvis man har en forventning om kurs 350 og kursen ligger i 185, så kan man ikke tage et højere forecast som en skuffelse på kursen. Måske på sin targit kurs (som jo ligger langt fra aktuel kurs).
-
Hvorfor er væksten i deres rejsevacciner pludseligt væk, hvor er besparelsen som de guidede ved deres tech transfer, hvor er besparelsen på at de ikke længere har fase 3 forsøg, hvor er de 100+ mio kr. som kommer ind fra salget af allerede udgiftsført Chik. Deres guidance hænger ikke sammen med deres tidligere udmeldinger. Så måske fair at folk reagerer. Men små 15-20% på få dage, er til den friske side. trods alt
-
"Hos Sydbank hæfter senioranalytiker Søren Lønftoft Hansen sig især ved omsætningen på udviklingen af netop selskabets rejsevacciner, hvor Sydbank ser »positivt på udviklingen, der både overgår vores og markedsestimaterne.«https://www.berlingske.dk/aktier/to-danske-aktiekaemper-falder-brat
-
Bavarian Nordic arbejder for at undgå overraskelser efter aktiechok https://proinvestor.com/investornyt/1273405/bavarian-nordic-arbejder-for-at-undga-overraskelser-efter-aktiechok
-
4Q giver en bundlinie på omkring 600 mio kr. tillagt Q3s egenkapital, bliver egenkapitalen ca. 11,3 mia kroner mod en børs værdi på 13,3 mia kr. vel og mærke i et overskudsgivende selskab, som guider ca. 1 mia+ i overskud. Jeg ved godt at markedet reagerer i forhold til en sløj udmelding. Men udgangspunktet for kurskorrektionen er også helt ude af balance. Hvornår ser vi et takeover ?
-
13:17 - Strøjer: Du opsummere meget godt hvorfor jeg fortsat er i aktien og kun har akkumuleret siden jeg gik ind. Jeg syntes også det er værd at bemærke at Nordea nedjusteret MEN der er altså fortsat et stykke vej op til targit kurs til 275. Og jeg er slet ikke i tvivl om at CFO har spillet defensivt i dag og det er helt fair.
-
Stort spring op i short. Nu selskabet på 4,01 %.
-
Jeg tror desværre, at markedet har mere ret end Nordea, selvom de har nedjusteret med 90kr. Hvordan tror I markedet reagerer, når det går op for folk, at 2026 jo sandsynligvis bliver med et kæmpe fald i indtjening i forhold til selv det laveste punkt i det forventede interval for 2025. Hvis 2026 bliver fx 800m efter skat hvor stor en markedsværdi kan det så trække?
-
Og jeg tror, at du tager alvorligt fejl i dine estimater. BN meddeler, at de forventer årlig omsætning (2025-2027) af Mpox for 1500-2000 mio. kr. En årlig stigning i salget af rejsevacciner på 10% - inkl. bedre styring af forsyningerne fra 2025 på grund af afsluttet overførsel af teknologien for rabies og TBE vaccinerne. Anslået salg af Chikungunya for 500 mio. kr. i 2026 med stigende omsætning. 16/12 aftalte BN overførsel af Mpox-teknologi/produktio af Mpox vacciner til verdens største
-
vaccineproducent Serum Institute of India på basis af deling af overskud ved salg af Mpox i Indien og Asien. Det er ikke muligt på nuværende tidspunkt at indregne værdien af denne aftale, men selvfølgelig vil den give BN en betydelig indtægt fra 26-27. Mit skøn for 2026 og efterfølgende år vil være omsætning på minimum 4,5 mia. kr. Så jeg ser absolut ingen tegn på en bundlinie på 800 mio. kr. i 2026. Og jeg mener, at den nuværende kurs er tilbudspris.
-
Match: For at nå frem til de 800m har jeg taget udgangspunkt i 2025 prognosen og 1500-2000m mpox i et normalt år. I 2025 forventer BN 1482m i EBITDA hvis mpox ender på 3000m. Hvis 2026 derefter bliver en tilbagevenden til et normalt år falder mpox omsætningen altså med 1000-1500m. Det giver et fald på 500-750m i EBITDA. Jeg har regnet med et fald på 500m, da rejsevacciner forventes at stige. Dermed ender EBITDA på 1000m i 2026. BN skal til at betale skat, så vi ender på 800m efter skat.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind