Bavarian Nordic — November 2024
-
MarketWire artiklen "Bavarian dykker på bekymringer om 2025 og USA's nye sundhedsminister" redergøre fint men jeg har et par andre perspektiver på et par ting. Ja, Q3 var isoleret set en skuffelse men ledelsen har jo indikeret at man ender et fornuftigt sted i år. Det kan jo ikke ske uden Q4 bliver fint. Epidemien i Afrika har tabbet ressourcer i Q3 men der komme jo salg ind i Q4 antker jeg ellers ledelsen forudsigelse jo ikke. Ja, ordrebeholdningen på 2,4 mia skuffer ......
-
....Ja, ordrebeholdningen på 2,4 mia skuffer fordi analytikerne har 4,4 mia MEN der er jo ingen afklaring på den sisdet del af 10 mio doser i Afrika. Jeg tror dette bliver allokeret til tech transfer produktion men det er ikke offentliggjort.
-
@kkjoel har Trump ramt plet med sundhedsministeren?
-
Og retteles til sætning "Epidemien i Afrika har tabbet ressourcer i Q3 men der komme jo salg ind i Q4 antager jeg ellers kommer ledelsen 2024
forudsigelse jo ikke til at holde." -
@eliotspitzer de 2,4 mia ordrer for 2025 allerede er meget mere end jeg havde forventet. Men det 4,4 mia i estimat for hele året har jeg hele tiden anset for optimistisk givet at MPOX epidemien ikke har udviklet sig udover afrika og de desuden bevæger sig meget langsomt
-
@Bavainvestor: hvad tror du selv jeg mener?
-
Jeg synes bare ikke jeg kan se “sundhedsminister” på din liste?
-
Husk at Bavarian jo ikke indtægtsfører ved levering og ikke ved kontrakt indgåelse. Hvis i ser inventory, så er der en nedskrivning på 188 mio kr. hvilket meget godt passer med det chic de sagde de ville producere. Det fragår jo i årets resultat og kommer så igen på 2025s resultat. Kig desuden på 30/9 og 31/12 for 2023, der går det også meget stærkt med indtægtsførelsen.
-
Analytikere har - i al fald i nyere tid - oftest en tendens til at være overoptimistiske på velfungerende firmaers vegne. Dette er blevet et problem, da markedet tit reagerer voldsomt på "skuffelser". Ak ja. Sensationslyst over hele linjen. Underholdning.
-
Det kan lige så vel være markedet og dermed aktionærerne, særligt de små, der vælter rundt og jagter hurtige gevinster
-
@Binv - du sætter ham bare på listen, be my guest. Oprindeligt havde jeg Idi Amin som Sundhedsmin., men kom i tanke om han nok var langt bedre egnet som Omsorgsmin.
Så der er da en plads ledig på listen.. tiden må jo vise HVOR stupid og uvidenskabelig hen er... -

-
@strøjer jeg tror ikke analytikernes kurs har meget sammenhæng med q3, men mere deres forventninger til de næste 10 år
-
Det bliver spændende at høre når BN begynder at fortælle om deres forventninger til chikungunya. Valneva med verdens første vaccine på området kan jo intet sælge (men de har flere godkendelser på vej). Bliver der tale om en vaccine, hvor dem der har brug for den ikke har råd til den?
-
Svar til 10:38 Bavaninvstor: Chikungunya-virus cirkulerer primært i tropiske og subtropiske områder menhar historisk været udbrud i mere end 100 lande fordelt på Amerika, Afrika, Asien, Europa, områderne rundt Det Indiske Ocean og Stillehavet. Med andre ord mere end del halve af verden. Så her er både rige og fattige køber.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind