Bavarian Nordic — November 2024
-
Nu må vi se om det amerikanske Senate tager sin egen magt på alvor men jeg tvivler.
-
Aktierne i selskaber med vaccine salg faldt i den sidste time af handel i USA, da der kom rapporter om Trumps forventede valg af sundhedsminister. Moderna 's aktie lukkede mere end 5% lavere torsdag, aktier i Novavax
faldt mere end 7% og Pfizer
's aktie endte mere end 2% lavere. https://www.cnbc.com/2024/11/14/vaccine-maker-stocks-fall-as-trump-chooses-rfk-jr-to-lead-hhs.html -
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked https://proinvestor.com/investornyt/1243155/overblik-disse-selskaber-er-shortet-pa-det-danske-aktiemarked
-
Ja og Biontech faldt også 7% og 1% ekstra i eftermarkedet
-
Ja, men jeg er også lidt overrasket over ikke at have set noget fra BN endnu. Jeg regnet med at de kom med Q3 her 7.00
-
Trump taps RFK Jr. for HHS role, rattling vaccine stocks https://firstwordpharma.com/story/5912647
-
Jeg må indrømme at supplerimng til de amerikanske sikkerhedslager kan der blive tvivl om nu. Det er en X-factor for BN nu.
-
Events & Presentations | Bavarian Nordic
Bavarian Nordic - a pioneering force in vaccines – expanding our reach and impact through life-changing solutions
(www.bavarian-nordic.com)
-
Så kom tallene
-
Tak!
-
Q3 noget efter analytikernes forventninger men helåret fastholdes. Kendte ordrer på 2,4 mia. kr. for 2025 er ret fint tænker jeg
-
Der er noget under analytiker estimat såvidt jeg kan se.
-
Revenue er 1,363 men forventning var 1620 og EBITDA er 250 men forventning var 521. Dette er også lavere end mine egne forventninger.
-
De finansielle forventninger til helåret, der blev opjusteret den 26. september som følge af yderligere ordrer på mpox-vaccinen samt forbedret resultat inden for Travel Health, fastholdes med en omsætning på mellem DKK 5.400 mio. og DKK 5.800 mio. og EBITDA på mellem DKK 1.450 mio. og DKK 1.700 mio
-
Intervallerne er udtryk for usikkerhed omkring tidspunktet for leverancer af mpox-vaccinerne, hvilket blandt andet afhænger af paratheden til at modtage og håndtere vaccinerne i modtagerlandene.
For 2025 har selskabet indtil videre sikret omsætning for mpox/koppevaccinen for ca. DKK 2.400 mio., inklusive den tidligere annoncerede udskudte omsætning. -
Det sidste information i seneste nyheds link fra Proinvestor er interessant: For 2025 har selskabet indtil videre sikret omsætning for mpox/koppevaccinen for ca. DKK 2.400 mio., inklusive den tidligere annoncerede udskudte omsætning.
-
Der er også følgende på Afrika: To ensure
the continued equitable access to our vaccine we are exploring options to expand our capacity for increased demand, including transferring
the process to a manufacturer in Africa and we applaud the support provided by the Africa CDC and other stakeholders in this endeavor.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind