Bavarian Nordic — Oktober 2024
-
Her er hvad de gør i Sydafrika for at få give information om risko for seksuel smitte. https://www.dw.com/en/data-protection-in-the-times-of-mpox-and-hiv/video-70532046
-
Er der nogen info. om omfanget af kontrakter på mpox til beredskab på den lange bane. Der må være mange lande der opgraderer beredskabs planer. Der måske tøver med at bestille nu hvor krisen er stor i Afrika. Der må blive meget langvejige aftaler i halen på denne epedemi.
-
WHO's International Coordinating Group on Vaccine Provision har i dag lager af følgende vacciner: Meningitis, Yellow fever, Cholera og Ebola. Men de planlægger nu også at opbygge et Mpox lager.
-
Dursør: WHO har publiseret et “Mpox vaccination preparation road map” d. 27. September 2024. WHO har lavet denne køreplan for at støtte lande i planlægningen af og implementering af mpox-vaccination. WHO køreplanen indeholder en række anbefalede tiltag til lande for at sikre, at mpox-vacciner kan bruges sikkert og effektivt, når vaccinen først er tilgængelige. https://proinvestor.com/r.php?u=https%3A%2F%2Firis.who.int%2Fhandle%2F10665%2F379188
-
WHO’s køreplan kan derfor bruges både af lande med aktive mpox-udbrud, der forbereder sig på at bruge mpox-vacciner som komponenter i deres nødberedskab, og a f lande, der i øjeblikket ikke oplever et udbrud, men som ønsker at sikre vaccineberedskab i en mulig fremtid.
-
Dusør - De aktører som her og nu er med til at løse krisen arbejde altså også med de mere langsigtet planer. Det nye er så at vi ikke kun taler om lager men også om at Afrika skal være med til at produsere disse vaccioner.
-
Det er meningen at en række af verden mere fattig lande skal sammen med FN systemet have et globalt lager som de kan tapper fra hvis nye epidemier opstår. Men nu skal denne lige håndteres først.
-
Dusør - Jeg tror at BN må gå med på legen omkring at der skal produceres i Afrika, hvis de vil have fat i Mpox markedet, Jeg tror også at dette ikke kan give de samme priser som for USA og EU kunder. Men jeg tror til gengæld at de kan have en god, langsigtet og stabil forretning ud af dette, hvis de partner op med de rigtige.
-
Deres kapacitet i dag vil passe fint til rejsevaccine og Mpox til de vestlige lande. Partnerskab i Afrika vil også sikre en fin ekstra indtægt.
-
Bavaninvestor - Har du tal på hvor mange
vacciner som er ankommet til Afrika? -
Nej jeg ved det ikke præcist - nogle få hundrede tusinde. Det lød på briefingen i torsdags, at EU kunne levere med kort varsel i næste uge - og 2-300.000 vist. Jeg tænker det primært afhænger af hvorfor afrika har kølefaciliteter og infrastruktur til at modtage, så skal donationerne nok komme frem hurtigt. Jeg er også sikker på, at USA ikke er en flaskehals, når donationerne fra dem skal frem.
-
Hvorfor=hvornår….
-
Godmorgen

-
God morgen

-
Bavaninvestor - Tak for svar. Jeg er kommet til samme konklusion nu da jeg fik læst op på lektien med hensyn til antal vacciner. Disse er såvidt jeg kan se alle BN vacciner. Den japanske til de mindre børn var i hvert tilfælde ikke ankommet torsdag. Jeg tror også du har ret med hensyn til kølefaciliteter osv.
-
WHOs globale lager for oral vaksiner mot kolera er gået tom. Vanlig er der behov for 2-3 producenter for disse lager men lige nu er der kun EuBiologics i Sydkorea og de kan ikke følge med på trods af udvidelse af kapacitet. https://www.barrons.com/news/world-cholera-vaccine-stockpile-empty-who-3d7d4f9f
-
Prisen per dosis for en EuBiologics vaccine er helt ned på $ 1.6500 når UNICEF køber. Jeg tror ikke at BN har interesse i at gå ind på det pris niveau men må blive huller i markedet med så deperat en siutuion.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind