Bavarian Nordic — Oktober 2024
-
Hej Strøjer. Jeg dømmer ikke det tilkøbte ude af egenkapitalen. Indtjeningen på rejsevacciner stammer jo derfra og det er klart at goodwill skal aktiveres. Jeg kan blot bedst lide at vurdere værdien af en aktie ud fra fremtidig indtjening og ikke så meget indre værdi
-
De vestlige regeringer har opbygget lagre efter 2022 udbruddet, så de har helt sikkert en strategi for hvor meget vaccine de skal have liggende til brug i risikogrupper.
-
Derudover har flere også et beredskab til smallpox (bioterror), som vaccinen oprindelig rettede sig mod. Primært de store USA ordrer kan tilskrives det.
-
Linket fra Enkommentar1 22.18 viser den vilde udvikling i USA henover midten af året 2022 (hvis man ændrer i filteret). Er det bare mig, eller ser vi ikke samme acceleration i Afrika? Det er som om Afrika de seneste uger har stagneret på de høje antal.
-
Her er ugestatus fra EUs CDC: https://monkeypoxreport.ecdc.europa.eu/
-
Bavaninvestor - Når jeg ser i den seneste uge-rapport fra WHO fra 13 okt 2024 (PDF fil, side 5) ser jeg en graf som forsat gå op over for Afrika. DR Congo grafen har et fald i sidste datapunkt men dette har Africa CDC tidligere oplyst er fordi de alrdig for samlet de fulde data ind per uge og derfor skal man se på næste sidste data punkt. Jeg ser derfor ikke nogen stagnation
-
-
I tillæg så er det vigtigt at huske at når de laver kontakt analyse så er de helt ned på 4 % hvor de kan se hvor smitten kommer fra. Dette indikere at der er stor mørke tal. af smittet.
-
Derfor bliver det helt umuligt i mine øjne at sammeligne tallene fra 2022-23 fra USA med dem fra Afrika i dag. Datagrundlaget i Afrika har meget større usikkerhed knyttet til sig end det som ligger historiske fra USA.
-
Det er også vigtigt at forstå at dødeligheden for clade I er meget højere (2-3 X) end for clade II og det er i langt højere grad børn som dør. Derfor er sådan som UNICEF villigt til at gå længere i at arbejde med vaccination for indæmning på trods af de konkret tal ikke er så høje endnu.
-
Der er en diskussion for øjeblikket om hvorvidt glasset er halvt fuldt eller halvt tomt. Begge parter har i mine øjne ret. Nøglen til BN case er at der fortsat er utroligt stor usikkerhed om hvad der sker. Her er nogle store muligheder for BN men der kan også komme scenaria hvor det aldrig kommer til at sker. Jeg tror det er vigtigt at skribenterne herinde samlet dækker dette spektrum. Jeg tror også at dette forklare at kursen er faldet ned igen. Og så må fremtiden vise om den komme op igen.
-
ES har du overblikket på hvor mange de har fået vaccineret i Afrika indtil nu? Tænker at der først vil være mulighed for nye WHO/Afrika ordrer når de har arbejdet sig igennem de doser de allerede har bestilt? Hvis de ikke får sat fart på har det måske lange udsigter
-
Kraken - Africa CDC afholder briefing senere i dag. Her kommer de seneste tal.
-
Jeg kommer ikke til at deltag live denne gang men skal sjekke de i aften, hvis andre ikke allerede har plukket op på det.
-
Kraken23 - Det er faktisk sådan at WHO og Africa CDC først nu har et større epidemiloger i felten for at afgøre vaccinationsbehovet i alle berørte lande i Afrika. Jeg tror beslutningstagerne afventer hvad de melder tilbake.
-
...
et større antal ... -
Og Bavaninvestor sagde at han ikke havde kunne finde antal vacciner i den rapporten som beskriver indsats og det er netop fordi de skal i felten for at kortlegge.
-
Men jeg har fortsat en fonnemmelse af det snarrer drejer sig om at skrue op på tallet 2+10 mio end ned. Men det er KUN mavefornemmelse hos mig.
-
De sidste par dage har mPox udbruddet i USA 2022-23 været diskuteret herinde. Her er en artikel som evaluere håndteringen af den epidemi. I USA blev der i perioden brugt >1.2 million doses af BN's vaccine men bemærk at man her kunne prioritere post-eksponering prophylakse af kendte kontakter. Når man er nede på 4 % i Afrika kan man ikke bruke den strategi.
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/72/wr/mm7220a2.htm
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind