Bavarian Nordic — Oktober 2024
-
I perioden fra 22. maj 2022 til 31. januar 2023 blev der administreret i alt 1.189.651 JYNNEOS-doser (734.510 første doser og 452.884 anden doser).
-
Pr. 31. januar 2023 anslås 1-dosis og 2-dosis (fuld vaccination) dækning blandt personer i risiko for mpox at være nået op på henholdsvis 36,7 % og 22,7 %.
-
Bavaninvestor - Jeg tænker at det er fortsat et potentiale i USA fordi at det kun ca. 1/4 som er 2. gangsvaccineret. I tillæg så tror jeg at det kan blive nødvendigt med 3. gangs vaccination for nogle gruppe, hvis genvaccinationen ligger for langt væk fra første vaccinationen. Men toppe af potentiale for salg er helt sikkert væk nu.
-
Det er også interessant af dem som blev vaccineret i USA i den periode var der 302 personer i alderen fra 0-4 år. Der var 406 persomer i alderen fra 5-11 år og 586 personer i alderen 12-17 år. Ca. 1/3 i disse tre aldergrupper blev ovenikøbet genvaccineret.
-
De 23% var jo i januar sidste år, så mon ikke det er meget højere nu. Men der er selvfølgelig et vist potentiale
-
Monkeypox in the U.S.
Mpox (monkeypox) is a viral disease that occurs mostly in central and western Africa. It was first identified in laboratory monkeys. However, it is much more common among animals such as rats, mice, rabbits, and the African Squirrel.
Centers for Disease Control and Prevention (archive.cdc.gov)
-
Som linket viser er der stor spredning i US. I NY og tilsvarende er alle vaccineret og i nogle stater kan man se, at der kommer det aldrig til at ske
-
Bavaninvestor - Tak for er fint link med oversigt over vaccination for risko-grupper. Den har jeg ikke set før.
-
I en undersøgelse ledet af forskere ved Center for AIDS Research (CFAR), et fælles program for University Of Washington og Fred Hutch Cancer Center i Seattle, fandt forskere, at BN’s vaccination mod mpox er meget beskyttende blandt mennesker med HIV. Resultaterne kommer fra en undersøgelse af næsten 20.000 amerikanske patienter fra 2022-23 epidemien. https://newsroom.uw.edu/news-releases/among-people-with-hiv-mpox-vaccine-protects-well
-
Der er en videnskabelig publikation fra Collier et al som viser, at Mpox-antistof-respons faldt med tiden efter vaccinationen hos 47 personer vaccineret med Bavarian Nordic’s Mpox vaccine. Antistofniveauet efter et år var tilbage på prævaccinationsniveauerne for nogle af Mpox-antigenerne. Den videnskabelig publikationer har fået nyhedsdækning i et utal a medier siden den kom ud fra kort tid siden. Jeg har i hvert tilfælde set den 25-30 gange. https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/282
-
Men nu er der så en ekspert reaktion til den vidneskabelig publikation, der oplyser at det er ikke rigtigt at konkludere at vaccinen ikke virker efter et år ud fra dette. Immunforsvaret er mere komplekst end dette. https://www.sciencemediacentre.org/expert-reaction-to-research-letter-about-declining-mpox-antibody-response-after-modified-vaccinia-ankara-bavarian-nordic-vaccine/
-
Strøjer - Når du har set på de næste par års indtægter har du så også inkluderet en potentiel engangsindtægt for salg af en US FDA Priority Review Voucher?
-
Hvilken vouncher tænker du på? BN får ingen voucher for chikungunya vaccinen selvom de har priority review. Den gives kun til de første - den fik Valneva og solgte for omkring $100m
-
Bavaninvestor - Der kræver ret meget dybde kendskab til regulatory affairs med US FDA men det er IKKE kun først vaccine som kan kvalificere. Der kan også indgå andre kriterier. Thomas Bowers (Dansk Bank) og Paul Chaplin dsikuteret dette i sidste webcast Q2 23. Det er cirka efter 32 min. under Q&A.
-
Det er Q2 24 selvfølgelig

-
og det er i forhold til chikungunya vaccinen.
-
BN nævnte ikke noget om at de evt har mulighed for en voucher i deres pressemeddelse om priority review. I 2018 skrev de derimod, at de havde mulighed for voucher ved godkendelse af Jynneos. De fik som bekendt efterfølgende voucher i 2019, som de solgte.
-
EliotSpitzer ok tak, så der er stadig lidt håb, hvis de får godkendt til andre grupper end Valnevas
-
Bavianinvestor - En mulighed for at udløse voucher er at vaccinen bliver opfattes som at være til en overset eller sjælden pædiatrisk patientgruppe og så vidt jeg ved har de inkluderet børne data.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind