Bavarian Nordic — Oktober 2024
-
Senest officielle update fra Africa CDC: 38.300 Mpox tilfælde med 7.339 bekræftiget i lab. 979 er døde af Mpox.
-
3.186 er nye tilfælde siden sidste uge.
-
Status per i eftermiddag 10/10-24 er at 1.654 personer er vaccineret i DR Congo.
-
NB: Bemærk at tallet er IKKE i mio. Det er kun 1.654 personer så der er et stykke vej i mål.
-
Ja, det er jo fuldkommen latterligt. Så har de brugt de 7m doser om 10 år eller noget i den stil
-
Dr. Rhissa må vist være fejlciteret i den artikel jeg linkede til kl. 8.15. I stedet for dage har han nok sagt uger eller måneder
-
Ja, de har selvfølgelig kun haft nogle få måneder til at forberede sig…
-
Zambia rapportere først Mpox tilfælde. Det er også vigtigt at bemærk patienten kom fra Tnazania, som ikke har rapporteret tilfælde endnu selv Africa CDC er overrasket over det ikke er fundet tilfælde her.
https://www.bnnbloomberg.ca/business/company-news/2024/10/10/zambia-reports-first-mpox-case-as-infections-across-africa-mount/ -
BAVA.CO: Mpox dræber igen. Det behøvede ikke at være sådan https://proinvestor.com/boards/122520/
-
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked https://proinvestor.com/investornyt/1225712/overblik-disse-selskaber-er-shortet-pa-det-danske-aktiemarked
-
Strøjer - Du spurgte igår, hvordan man identificere, hvem man skal vacciner i eks. DR Congo. Africa har ansat og er igang med at ansætter et halvt hundrede epidemiologer. Disse skal kortlægge tyngdepunkter af snittet og mønster i smitte i alle berørt lande men særlig i DR Congo. Dette danner grundlag for geografisk og aldersmæssigt dækning af vaccination. Der vil også blive fokus op udsatte grupper som sex-arbejder og sundhedspersonale.
-
Mht identifikation, så nok en overskuelig opgave i dk, hvor vi har et cpr system og styr på det og hertil en befolkning som har stor tillid til myndighederne. Det er ikke tilfældet i Afrika. Om ordrer, så vil jeg gerne have lidt mere i år. Men ellers har jeg aldrig rigtig troet på en gigaordre men mere på at mpox med Afrika vil give en solid indtægt over en årrække.
-
Medicare, er det offentlig amerikanske sygesikringsprogram for personer på 65 år eller ældre og yngre mennesker med handicap. I tillæg er der Medicaid som er sygesikringsprogram for millioner af amerikanere, herunder kvalificerede lavindkomstvoksne, børn, og gravide kvinder. Der er lidt overlap i målgruppe imellem de to programmer. Medicare og Medicare har tidligere i denne uge præcisteret hvad de dækker i forhold til Mpox vaccine.
-
Medicare/aid følger anbafalingerne fra CDC's rådgivende udvalg for immuniseringspraksis (ACIP) som anbefaler vaccination med 2-dosis JYNNEOS vaciner til personer i alderen 18 år og ældre med risiko for mpox. De flest personer som er under både Medicaid og Medicare skal IKKE betale for hverken JYNNEOS eller vaccine administrationen. I tillæg er det sådan at både indviduelle og gruppe private sygeforsikringsordninger i USA efter d. 26 oktober, 2024, er pålagt at tilbyde JYNNEOS uden co-payment.
-
Jeg tænker det er derfor at BN har måtte låne vacciner fra de amerikanske lager. Der er nemlig et krav i tillæg at amerikanske apotker skal have vaccine umiddelbart til rådighed.
-
Gad vide om de vaccinerer folk igen som er blevet vaccineret tidligere og som er i risikogrupperne. Jeg tænker i relation til udikkerheden om hvor længe virkningen vedbliver at være der. Synes jeg har læst at man ikke anbefaler et 3. boosterstik. Det er jo ret vigtigt for potentialet om det er en tilbagevende begivenhed med vaccination eller ej. Særligt når det kun er begrænsede risikogrupper der vaccineres.
-
Der er Verdenssundhedstopmødet (”World Health Summit 2024”) i Berlin i næste uge fra den 13.-15. oktober. Topmødet er et internationale strategiske forum for global sundhed. Det afholdes årligt i Berlin og samler interessenter fra politik, videnskab, den private sektor og civilsamfundet fra hele verden for at sætte dagsordenen for en sundere fremtid ved at inspirere til innovative løsninger til bedre sundhed og velvære for alle. .....
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind