Bavarian Nordic — September 2024
-
Superkort konklusion ud fra ES skriv:
Mpox-situationen i Afrika er alvorlig, med over 32.000 tilfælde i 2024 og 840 dødsfald.
Der er udfordringer med diagnosticering, kontaktopsporing og smittespredning i flere afrikanske lande.
Vaccinationsindsatsen er i gang, men der er behov for flere vacciner og bedre distribution. -
Finansiering og koordinering af indsatsen sker gennem Africa CDC og partnere, med betydelige bidrag fra USA og andre.
Der er planer om at etablere vaccineproduktion i Afrika, bl.a. med BioNTech i Rwanda, men dette er en langsigtet løsning.
Komplicerende faktorer inkluderer et Marburg-virusudbrud i Rwanda og potentiel underrapportering i nogle lande.
Der er behov for fortsat international støtte og samarbejde for at håndtere Mpox-krisen effektivt i Afrika. -
Her er en WHO oversigt over MPOX vacciner i udvikling rundt omkring. Fx. LC16 4. generation vaccine i klinisk udvikling i Japan, USA og Columbia. Også nævnt ACAM3000. Er ikke helt sikker på relevans og tidshorisont, men ser spændende ud for feinsmeckere tænker jeg:
https://www.who.int/publications/m/item/mpox-vaccine-tracker---list-of-vaccine-candidates-in-research---development -
Men det er vist aldrig blevet et godkendt produkt eller hvad er der sket med det? Tidligere brugt mod ebola ser det ud til
-
Bavaninvestor - Jo, Bavarian har en EMA (alle EU lande) autoriserer vaccine for Ebola. Mvabea er en vaccine til at beskytte voksne og børn i alderen et år og ældre mod ebolavirussygdom forårsaget af Zaire ebolavirus. Det bruges sammen med en anden ebolavaccine kaldet Zabdeno som en del af en vaccinekur.
-
Det lyder jo godt. Jeg synes bare ikke det fremgår af “our products” på deres hjemmeside
-
Om denne kur virker på Marburg virus skal jeg ikke gøre mig klog på. Nogen virkning har den sikkert fordi det er sammen virus-familie. Men der er nogle decideret Marburg
vacciner under udvikling så jeg antager de har en bedre chance for nødkendelse eftersom der ikke ser ud til at være nogen godkendt vaccine per idag for den indikation. -
Bavaninvestor - Du ser den ikke hos BN fordi det er Jansen-Cilag som har markedsføringstilladelsen. Det er dem som har den anden vaccine-komponent. Den er co-udviklet.
-
Danske Bank kl. 10.34: - Vi tror stadigvæk, at udbruddet i Afrika - givet den mere smitsomme og dødelige clade 1b-variant - vil afspejle, at der er behov for en langvarig vaccinationskampagne, hvilket fører til betydeligt mere efterspørgsel til lageropbygning i mange lande sammenlignet med 2022-udbruddet, skriver Danske Bank i et analysenotet.
-
Bavarian Nordic sigter aktuelt efter en omsætning på 5400-5800 mio. kr. i 2024 efter en opjustering torsdag, hvor Danske Bank nu forudser 6143 mio. kr. for hele året.
- Det indebærer omsætning fra yderligere en halv mio. doser til 100 dollar per dosis, der ikke er afspejlet i selskabets prognose. Vores opdaterede omsætningsestimater er sat ned fra 6900 mio. kr., lyder det i notatet.
-
Når BN skubber 600m (US-)ordrer til 2025 må det logisk betyde, at de producerer alt hvad de kan, ellers behøvede de ikke at skubbe noget. Derfor burde deres omsætningsspænd på 400m bero på om de får solgt hele produktionen eller ej, selvfølgelig med lidt us
ikkerhed om prisen. Derfor forstår jeg ikke, at Danske Bank tror, at de lige kan sælge 0,5m doser ekstra -
Bavainvestor - Jeg tror du tager fejl. Intervallet er kun et spm om hvor mange doser landene i Afrika kan nå at modtage i år. Vil skyde på der kan sælges ml 0,5-1 mio doser stadig i indeværende år. Så Bowers har helt ret, selvom han ligger lavt på oms ift min forventning.
-
Det er korrekt. Outlook for 2025 kommer til at stå i årsrapporten for 2024 som offentliggøres i begyndelsen af marts næste år
-
Det at de udskyder ordrer, det kan der nok være en vis risiko ved, da der næppe er garanti for andre ordrer. Men det er en risiko de er nødt til at tage, for at komme i betragtning til så store ordrer som muligt. Så dem der evt vil bebrejde dem for det engang, de kommer til at bebrejde dem i bagklogskabens klare lyst.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind