Bavarian Nordic — September 2024
-
Strøjer - Jeg må lige forstå dig lidt bedre. Du taler om der fortsat er kapacitet. Skal jeg forstå det sådan at du fortsat mener at der er ikke udnyttet produktionskapacitet i 2024? Altså at der er mulighed for at tage yderligere ordre ind?
-
Da BN 21/8 nåede øvre interval for mpox i budgettet sagde de, at de kunne producere 2m resten af årets til udbruddet. De har så kun solgt 1m og ovenikøbet flyttet 2/3 af US ordren til 2025. Dvs. enten har de en masse kapacitet tilbage, eller også har de ikke forøget produktionen. De har også solgt lidt til UK og andre, men det må være lidt, siden opjusteringen var minimal. Så tænker det er et kæmpe flop, at de ikke engang i starten af epidemien kan sælge hvad de har mulighed for at producere.…
-
Har BN så fortsat tænkt sig at 3 doble deres produktionsapparat til næste år - og produktion i afrika virker jo absurd at tale om nu. Håber jeg har fejlfortolket, men tænker ikke børsmeddelelsen bliver taget godt imod af markedet de næste dage.
-
-
Fin pris 65 usd. Noget mere end 4-
10 usd der var på tale!! -
Det bliver spændende at se hvor mange doser Unicef bestiller hos de andre producenter. Unicef skriver “Under the emergency tender, UNICEF is reviewing additional proposals with a view to ensuring a long-term, diversified and secured supply of mpox vaccines from more than one manufacturer at the best possible price, and with the same price transparency principles.”
-
ES, Som jeg læser det er der 2,5 mio doser lige nu til udbruddet på kort sigt altså 2024. Og dette incl. donerede ting. Og da der er lavet et interval i omsætningen, er det jo fordi der er stadig er kapacitet (fordi der er skubbet ordre til USA), så ja, jeg vil tro, at der er mulighed for 1 mio doser mere (men det kommer nok med de samtaler de omtaler i PM) Jeg har faktisk svært ved at se, at de ikke kommer ud i toppen af deres udmelding.
-
Ja salg på 1m og så fonation
er på 1m fra USA og 500.000 fra EU var det vist. De 200.000 fra Canada må så gøre det til “mere end 2,5m” som de skriver -
fonation=donation (hvis nogen skulle være i tvivl…)
-
Det er fint med enkle regnstykker men jeg vil pas på med konklusioner på basis af dette. Husk eksmepelvis følgende....Administration for Strategic Preparedness and Response (ASPR) i USA låner Bavarian Nordic 200.000 doser af JYNNEOS for at Bavarian Nordic kan dække behov på det amerikanske marked (domestic commercial market). https://www.hhs.gov/about/news/2024/09/24/hhs-announces-mpox-vaccine-donations-boosting-domestic-and-international-supply.html
-
HVor låner BN 200.000 stk doser i USA, hvis der fortsat er ledig kapacitet. Bemærk også at dette tyder på at sølge til commercial market i USA ikke er ubetydenlig for øjeblikket.
-
HVor = Hvorfor
-
Men omvendt hvis der ikke er ledig kapacitet hvorfor har BN så ikke et langt større salg? Tyder vel på, at de ikke øger produktionen, nu hvor der ikke er behov.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind