Bavarian Nordic — September 2024
-
Kraken23 - Men amerikanerne bruker jo KUN BN's vaccine for øjeblikket. Sikkerhedslageret er kun til hvis den store katastrofe indtræder, hvor størrstedeln af den amerikanske befolkning skal vaccineres. Så vidt jeg husker er det amerikanske forsvar gået væk fra at bruke den netop på grund af de alvorloige bivirkninger.
-
Bemærk også at siden de amerikanske embedsmænd var i aktion så har US FDA også godkendt ACAM2000 for mpox (29. aug 2024). Det gør en forskel. Men det skal bemærkes at FDA godkendelsen KUN er basert på dyre-forsøg for at belyse effekten på mpox.
-
Det står klart og tydeligt i FDA's review for ansøgningen af mpox indikationen under 6.2.2 Vaccine Effectiveness in Humans: "No clinical effectiveness study of ACAM2000 against mpox has been conducted." https://www.fda.gov/media/181552/download?attachment
-
Kraken23 - Ja, ACAM2000 købes i stor stil men kunne det også have noget at gøre med hvor producenterne geografisk er placeret? Amerikaerne er utroligt dygtigt til at fremme deres egne interesser.
-
Og i en geostrategisk konflikt så vil det være en fordel for USA at have en aktivt amerikanske producent. Men bemærk at lager af ACAM2000 er gået ned fra tidligere og BN er kommet ind. Det ser jeg som risiko-balancering.
-
Her er et andet interssant faktum, som sikkert kun har historisk interesse men som jeg alligvel syntes er værd at bemærke. Den medicinske tidskrift "Vaccine" har en artikel der sammenligner JYNNEOS og ACAM2000 baseret på information fra bl.a. US CDC og WHO. Her står at i 2022 kostet en dose ACAM2000 ca. 139 $ per vaccination og JYNNEOS kostet 115 $ per vaccination. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9698380/#:~:text=(Table 2).-,The ACAM2000 vaccine is contraindicated in i
-
Den omtalte artikel konkludere "Beviserne understøtter synspunktet om, at begge vacciner er gavnlige, men den samlede effekt af JYNNEOS er bedre end ACAM2000.".
-
3kilofisk har kritiseret at chatten kan blive alt for positiv omkring Bavarian Nordc. Jeg har argumenteret meget for Bavrian Nordic MEN jeg vil også gjerne balancere det lidt nu. Lige nu ser det ud som om BN har meget potentiale, hvis de skal producere stor mængder mpox vaccine og hvis order som ikke ligger langt væk fra tidligere priser. MEN det er potentiale. Tingene skal udkrystalisere sig og det skal være med tilstrækkelig transperance til at markedet kan forstå hvad der sker.
-
Det som er den stor joker for øjeblikket er hvad de stor donatorer tænker. Her er kortene holdt tæt til kroppen. Volumen ser umiddelbart ud til at være 2 mio + 10 mio. evt. litt ekstra til indsats i nuværende epidemi i Afrika. Men hvem vil tage regningen. Der er en 1/3 som er på plads nu (men det er kun hvis WHO godkender den japanske vaccine). Jeg tror at den store afgørende order bliver den UNICEF har lavet call på.
-
Kan i vise mig, at der købes ACAM2000 på nye kontrakter? Alt hvad Kraken har skrevet, er at der er leveret på gamle kontrakter og så sammenblandingen med VIVIC, hvilket jeg tager som en reklame/manipulerende tekst, for at de kan få andre til at købe noget. Men der er ikke noget i de fremviste tekster, der viser at det er vaccinen der sælges på nye kontrakter. Jeg tror ACAM er ude...
-
Strøjer - Emergent vil i hvert tilfælde meget gjerne være leverandør til den nu værende epidemi i Afrika - https://investors.emergentbiosolutions.com/news-releases/news-release-details/emergent-biosolutions-acam2000r-smallpox-and-mpox-vaccinia
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind