Bavarian Nordic — September 2024
-
The Pan American Health Organization (PAHO) og Africa Centres for Disease Control and Prevention (Africa CDC ) har udsendt et presse communiqué, hvor de siger at de ville samarbejde mere i fremtiden og det er bl.a. omkring både indkøb og produktion af vacciner https://africacdc.org/news-item/paho-and-africa-cdc-strengthen-collaboration-to-address-access-to-essential-medicines-and-vaccines/
-
Det kunne være interessant at kende planen for hvor hurtigt CDC regner med at landene (primært DRC) kan vaccinere. Dvs. hvor lang tid vil det tage at bruge de 4,3m doser de har nu. Hvis det er noget der tager 3-4 måneder eller måske mere, så kan planerne med fill and finish være nået et stykke på vej. Så BN casen er virkelig svær at greje. CDC siger, at de har 4,3m doser af de 10m de skal bruge. Men BN producerer jo på livet løs med 2m doser nu og 13m doser næste år.
-
Exitnu - Ja, jeg vil gjerne eje Bavarian om 3 år men jeg tror nu at der kan komme ne pæn værdistigning allerede i løpet af det næste år.
-
Hvad tror du vil drive værdistigningen. Vil der være noget nævneværdigt at tjene i Afrika eller tror du det vil være på salg til vestlige lande?
-
Bavaninvestor - I løpe af denne uge skal der bliver præsenteret en samlet plan. WHO har sagt at denne epidemi skal de have styr på i løpet af 6 måneder. Men husk BN skal jo også opfylfe de andre forpligtigelser uden for Afrika.
-
Når frysetørret bliver godkendt tænker jeg også, at alle lande vil købe ind og have den version liggende eller hvad? Produktion i Afrika bliver vel også den version?
-
Bavaninvestor - Det her er REN spekulation men jeg tror at BN er længere fremme med Afrika produktions projektet end hvad tidligere presse-meddelsen gav indtryk. Men ved at tale om indlendende samtaler er det nemmere at trække sig hvis de ikke er tilfreds med den endlig aftake.
-
Bavaninvestor - Jeg tror der er tre nøgle komponenter til værdisætningen 1) Udviklingen af rejsevaccine-salg 2) Udviklingen af bioterror-segmentet (frygt for smallpox angreb) 3) Afrika produktion med langsigtet afsætning. Hvor 3) er der knyttte meget usikkerhed til men jeg tror faktiske at BN kan kvæle en del konkurrance ved at gøre dette. Flere mpox konkurranter er på vej og det bliver mindre atttrativt hvis dette sker.
-
Bavaninvestor - Jeg tror faktiske at alt dette omkring mpox vaccine produktion i Afrika delvist skal adskilles fra den nuværende epidemi. Dette med produktion er noget Africa CDC har som langsigtet mål. Det er mere vigtigt for dem at komme med et demo-projekt som viser det kan lykkedes. Moderna har trukket sig fra Kenya og det tror jeg har været en skuffelse fra Afrika. https://investors.modernatx.com/Statements--Perspectives/Statements--Perspectives-Details/2024/Statement-on-Kenya-Manufacturin
-
Ja, jeg tror der er penge at tjene på en produktion i Afrika. Der vil være en præference for den fabrik i blandt Afrikanske lande og jeg er sikker på her kommer nogle ramme-aftaler og noget lager opbygning. Jeg tro også at Bavarian kan tage andre vacciner med ind i det setup. Endelig så tror jeg at Afrika er villige til at accpetere en højere pris på lang sigt hvis en del af værdi-kæden ligger i Afrika. Her er muligvis også en chance for afsætning til Sydamerika på sigt.
-
Men Afrika produktion drejer sig om at kunne øge volumen ellers giver det ikke mening.
-
Ja, vi må bare håbe, at BNs ledelse er dygtige nok til at indgå nogle aftaler som giver mening i det store billede.
-
kl. 11.00
(Reuters) - U.S. President Joe Biden
will announce on Tuesday the donation of 1 million mpox vaccine
doses and at least $500 million to African countries to support
their response to the outbreak, according to a senior
administration official. -
The expectation is that the U.S.-donated doses will be of
the Bavarian Nordic vaccine known as Jynneos in the
United States, and many will come from a stockpile in the United
States. The 1 million doses is in addition to the 60,000
previously donated shots. -
Ja, det er jo ikke lige det vi går og håber på, men ikke over
raskende. -
For jeg tænker det er noget de tager fra deres egen beholdning og ikke en bestilling hos BN
-
Jo, og en del af de $500m bliver forhåbentlig også brugt på indkøb af vacciner fra GAVIs side
-
Men der er ingen reaktion på aktien
-
Exclusive: US to donate 1 million mpox vaccine doses to halt outbreak in Africa
(inkl. link)
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind