Bavarian Nordic — September 2024
-
Bavaninvestor - Husk at Gavi har i juni 2024 lanserte «African Vaccine Manufacturing Accelerator» (AVMA) Dette er et finansieringsinstrument som vil gjøre opptil 1,2 milliarder USD (8 mia DDK) tilgænglige over ti år for at støtte bærekraftig vækst af Afrikas produktionsbase for vacciner. Her er faktisk en del penge til rådighed til at etablere produktion. Det er ikke utængeligt de starter med Fill & Finish, og senere laver en egentlig vaccine-fabrik (evt. i samarbejde med eksempelvis Aspen).
-
Pauly - Det er netop min pointe. Hvis de laver fill & finish så kan de nok komme igang hurtigt, særlig med de aktører som har produceret Covid vaccine tidligere.
-
Communique of 3rd Meeting of the Committee of Heads of State and Governement of the Africa Centres for Disease Control and Prevention (Africa CDC) https://africacdc.org/news-item/communique-of-3rd-meeting-of-the-committee-of-heads-of-state-and-governement-of-the-africa-centres-for-disease-control-and-prevention-africa-cdc/
-
Min egen kommentar er at det Communique kaster ikke meget nyt lys over situationen.
-
Godmorgen

-
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked https://proinvestor.com/investornyt/1217681/overblik-disse-selskaber-er-shortet-pa-det-danske-aktiemarked
-
Er der ikke en voldsom øgning i shorts over de seneste dage?
-
Short var 3,84 % d. 20/9-2024 men den er 4,26 % her d. 23/9-2024. Har der virkelig været så stor omsætning så der er øget med 0,42 % af aktiekapitalen. Det er ca. 330.000 aktier.
-
The Pan American Health Organization (PAHO) og Africa Centres for Disease Control and Prevention (Africa CDC ) har udsendt et presse communiqué, hvor de siger at de ville samarbejde mere i fremtiden og det er bl.a. omkring både indkøb og produktion af vacciner https://africacdc.org/news-item/paho-and-africa-cdc-strengthen-collaboration-to-address-access-to-essential-medicines-and-vaccines/
-
Det kunne være interessant at kende planen for hvor hurtigt CDC regner med at landene (primært DRC) kan vaccinere. Dvs. hvor lang tid vil det tage at bruge de 4,3m doser de har nu. Hvis det er noget der tager 3-4 måneder eller måske mere, så kan planerne med fill and finish være nået et stykke på vej. Så BN casen er virkelig svær at greje. CDC siger, at de har 4,3m doser af de 10m de skal bruge. Men BN producerer jo på livet løs med 2m doser nu og 13m doser næste år.
-
Exitnu - Ja, jeg vil gjerne eje Bavarian om 3 år men jeg tror nu at der kan komme ne pæn værdistigning allerede i løpet af det næste år.
-
Hvad tror du vil drive værdistigningen. Vil der være noget nævneværdigt at tjene i Afrika eller tror du det vil være på salg til vestlige lande?
-
Bavaninvestor - I løpe af denne uge skal der bliver præsenteret en samlet plan. WHO har sagt at denne epidemi skal de have styr på i løpet af 6 måneder. Men husk BN skal jo også opfylfe de andre forpligtigelser uden for Afrika.
-
Når frysetørret bliver godkendt tænker jeg også, at alle lande vil købe ind og have den version liggende eller hvad? Produktion i Afrika bliver vel også den version?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind