Bavarian Nordic — September 2024
-
Så de 3 % +- Short kan vel være hvem som helst? det ved vi vel ikke? og kan ikke se nogle steder så vidt jeg ved? Det kan vel godt være Alm. private investorer der løbende ligger og shorter (eller swingtrader m short) måske også nogle i denne gruppe, det ved vi vel ikke? .
-
Men lidt sjovt at følge det "psykologiske spil" der kører mht. short i BN aktien (jeg bilder mig ihvertfald selv ind at det er et psyk. spil:-)) ....Ofte når der kommer noget positivt så "flyver" den op, hvorefter den på dagen/dagene efter "drænes" for nye håbefulde investorer der måske kører sur i den - og så tager den et ryk op igen når alle nye er kørt trætte. Nåå min egen lille lomme filosofi, så ikke noget større videnskabeligt:-)
-
Det farmaceutiske industry medie “Pink Sheet” har oplyst at japanske KM Biologics har bekræftet, at selskabet har anmodet WHO om at komme på listen for brug af vaccine i nødstilfælde for sin mpox-vaccine LC16, som har vist effekt til post-eksponeringsprofylakse inden for 14 dage, selvom dens effektivitet til præ-eksponeringsprofylakse stadig er uafklaret.
-
Hvis Pink Sheet’s nyhed er korrekt så setter det spørgsmål tegn ved om LC16 kan brukes til generel vaksination, hvis du ikke er mpox smittet. Jeg ved at Bavarian Nordics vaccine har studier på til præ-eksponeringsprofylakse (1 dose for mpox infektion høj-risko population) med reduction på 65% ved ≥7 dage og 79% ved ≥14 dage efter vaccination.
-
Det er svært at bevare optimismen som investor i BN. Men mange tak for din ihærdighed, ES. Man kan mene, hvad man vil om shortning af aktier. Jeg er en af dem, der tænker, at det ødelægger markedet for de børsnoterede selskaber, der rammes af shortning igen og igen. Men jeg er ret sikker på, at der ikke sidder udspekulerede dealere og flytter op og ned på shorts. Det klarer algoritmeprogrammerede computere. Det kaldte Warren Buffett for "gamification" af aktiemarkedet.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind