Bavarian Nordic — August 2024
-
Godmorgen. 1.58, yderst interessant artikel @Cupcake - som forklarer det groteske i, at WHO fungerer stopklods i denne situation, når både EMA og FDA forlængst har godkendt..og hvorfor processen ikke er startet tidligere, som vi har diskuteret flere gange. PC og BAVA fremstår yderst empatiske her…må være første gang ja, enig…
-
‘This week, under pressure from member states, the W.H.O. signaled to Gavi to start a purchase negotiation with Bavarian Nordic even though vaccine approval is still pending’…det må derfor de ramper produktionen op.
-
(Beklager gentagelsen, men det gør nok ik’ noget)

-
Netop ! Men husk at ramp op af selv 2 mio doser her i 2024 nok ikke betyder opjustering, jf. PC’s udtalelser i bl.a. Børsen. For så kommer det ‘bare’ at gå ud over anden produktion i år, fx til Barda, der allerede er bogført. Og I værste fald kunne en nedjustering finde sted, da Gavi og lign. Organisationer får både til special pris + administation ved 1:5-metoden… så må stykprisen pr dosis falde til højst 20$ (modsat 110$ i 2022) - eller er det helt off
? -
Højdepunkter fra Bavarian Nordic - Q2 fremlæggelse https://proinvestor.com/boards/121938
-
Vaccinen er der. Og den virker. Det ved de alle sammen godt. Og det har de vidst længe. Alligevel sker der ikke noget. Det er der en grund til. Penge! Dvs pris. De vil ikke betale det det koster. Så de godkender og tillader at sprøjte al mulig brakvand i armene på afrikanerne, selv om det ikke virker, selv om de ved folk bliver syge af det. Hvorfor? For at signalere overfor BN at der er skam alternativer, så I må hellere sænke prisen ellers går de store ordrer til andre. Det er et kynisk spil.
-
Cupcake. PC sagde godt nok at en bestilling på de 2 mio. ville betyde en omrokering af de nuværende ordre. Men han sagde samtidig, at en evt. bestilling på 2 mio. blot gjorde det svære for dem at komme med et nuværende bud på en opjustering. Nedjustering bliver ikke aktuelt
-
…mener det er helt off. Hvis ordren på to mio doser kommer, kan jeg nærmest garantere en opjustering. Margen er højere på jynneos end rejsevacc, og bulk er halvpris end færdige doser, selv hvis us bulkordren skulle bruges til dette eller noget af den, så vil vi få en opjustering på 500-750 mio er jeg helt overbevist om. Næste uge er et godt bud.
-
Dosisprisen vil holde min 500 kr uagtet at den bruges intradermalt 1:5
-
PC og Juell har tidligere udtalt at de står rimelig fast i prisforhandling, fordi der ik er så mange…
-
“There is room to maneuver, but it’s based on volume and commitment,” he said.
“If the international community were to say, ‘OK, we’re going to buy X doses a year because we want to start vaccinating children in Africa’ — that changes everything,” he added.
-
Gavi har en 500 mio usd emergency fond til rådighed
-
Tror først at prisen reduceres væsentlig hvis produktionen flyttes til Afrika
-
De bruges den vel bare til 5x så mange mennesker…
-
Nå vi får snart svar…god weekend
-
Jeg har aldrig produceret vacciner. Men jeg kan ærlig talt ikke se, hvorfor medicinen skulle blive væsentligt billigere af at blive flyttet til Afrika. Jo, selv et barn ved at lønnen
osv er lavere i Afrika, men det er vel ikke lønnen ddr fylder i prisen. Og det vil jo også koste dyrt at flytte og etablere en produktion i Afrika. -
Sikker på prisen forhandles i den fda godkendte indikation..anvendelsen styrer de selv
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind