Bavarian Nordic — August 2024
-
..BAVA styrer jo ikke selv produktionen før 2025, men har 6 mdrs leadtime hos GSK..men vidste ikke at valnera lavede 3.parts salg for BAVA af encepur...må være forsvindende lille fortjeneste for BAVA på det ben, de sælger vel 95% af det selv...
-
..det er jo pga stockout Munchi...ikke efterspørgslen

-
..jeg tror ikke den meddelelse og de små tal, har noget som helst at gøre med dagens fald at gøre. Shortpres op imod Africa cdc og WHO møde. Den vender. Imho.
-
samt en årsag, Bava ikke kan kontrollere...før næste år.
-
men tak for info alligevel Munchi!
-
..lader til vendingen er startet

-
..jeg fik også tanken om nogen havde info om WHO afgørelse, som går imod vores forventning...meeen. Hvis Afrika erklærer..så gør WHO det også. Imo.
-
Valnera står for salg i bl.a. Canada og nogle EU lande. Bava dækker selv de største områder, nemlig Tyskland og USA. @WorkTrader - 12:38 - mener det var 18 måneders leveringstid GSK har på bestillinger af de vacciner som Bava "overtog for 5 år siden. Det bliver forhåbentlig godt, når Bava har fuld kontrol. Må håbe, at Bava har lært lektion om produktionstid/-garanti, når andre vacciner tilkøbes i fremtiden...
-
..var det så lang tid, godt nok vild. Tak for info der @Cupcake - med eksplosionen i demand er jeg sikker på Tyskland og US har taget al tilgængelig Encepur/rabipur...så ingen betydning for BAVA..valneva skal vel også ha' en margin for at sælge det...så faktisk godt nyt

-
Fandt det... Medwatch 10/5 "Bavarian Nordic becomes "victim of own success" as it struggles to meet travel vaccine demand" & "Bavarian Nordic faces the challenge of having to order its vaccines with 18 months’ notice because they are supplied by its partner GSK."
-
spank you
-
(fort.) "”We have placed the last orders with GSK. We won’t get any more from them, so now we need to use up the stock we have, and then we will start sending our own products to the market. We’re really looking forward to that, so we can have more control over deliveries to the market. It’s not nice to have to live with 18 months from order to delivery,” he says." (He = HJ) https://medwatch.com/News/Pharma___Biotech/article17090895.ece
-
Læste i dag at ca. 80% af al aktiehandel foregår via algoritmer. Hvem er det mon, der sælger/køber alle de aktier som shortere flittigt køber og sælger...? Der er jo ingen institutionelle investorer ud over ATP... Har svært ved at forestille mig, at det er os småsparer, der køber & sælger i de mængder... Kan shortere mon sælge / købe til hinanden? Eller er de blot dygtige til at trigger / udløse stop losses / take profits?
-
..idag er det jo ik' så store mængder, jeg ku' da ha' dækket en vis procentdel alene
og deres algoritmer er jo netop beregnet til småsparere..og ikke uden grund at der tidligere har været domme for karteldannelse hos hedgefonde -
@Strøjer... ca. 80% skrev jeg... kunne ikke lige huske tallet... Fandt kilden... Berlingeren 12/8 "En tastefejl udløste drastisk kursfald. Aktiemarkedet styres af algoritmer" & "Flere og flere handler på aktiemarkedet bliver eksekveret af algoritmer. Det viser tal fra Finanstilsynet, der ser både fordele og ulemper ved, at det ikke længere kun er mennesker, som handler aktier." https://www.berlingske.dk/aktier/en-tastefejl-udloeste-drastisk-kursfald-aktiemarkedet-styres-af-algoritmer 76%
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind