Bavarian Nordic — Juni 2024
-
Købsalgoer kan eksekveres i forskellige moduler, feks EMSX i Bloomberg, hvor forvalteren sætter parametre omkring den volumen vægtede gennemsnitspris (vwap),
feks om deltagelse i åbnings- og lukkeauktion, at man max vil være eg 8% af vwap over dagen, og om der skal søges yderligere likviditet via dark pools. Gebyret for en algo trade er (eller var) det halve af en manual handelsordre hos en børsmægler, hvorfor stort set alle handler er via algoer nu om stunder... -
..havde lidt at gøre med det for en 5-8 år siden..kan være det er ændret nu.
-
Reuters: "Exclusive: Congo authorities approve mpox vaccines to try to contain outbreak" https://www.reuters.com/world/africa/congo-authorities-approve-mpox-vaccines-try-contain-outbreak-2024-06-26/
-
LONDON, June 26 (Reuters) - Authorities in the Democratic of Congo have approved the use of two mpox vaccines to try to tackle an upsurge in cases and a dangerous new strain spreading in the country.
-
A WHO spokesperson said the agency is working with the vaccine manufacturers on an approval process. He urged countries to proceed with their own approvals as well as providing the WHO with more data to move the process forward.
-
..så ser ud til, at de første sendinger bliver donationer fra US, da Gavi ikke kan købe før det er godkendt af WHO..
-
..donationerne var afhængig af godkendelsen fra Congo...som jeg forstår det.
-
Ja, det er en japansk vaccine: "A third approved vaccinia vaccine is made by the Kumamoto, Japan-based KM Biologics. It is stockpiled and available only in Japan for use against bioterrorism. LC16m8 is an attenuated smallpox vaccine derived from vaccinia strain Lister. It was developed to lack the B5R envelope protein gene to attenuate its neurotoxicity but still strongly protect with a single dose, as demonstrated in animal models." https://www.nature.com/articles/s41587-022-01463-3
-
Så jeg forstår ikke, hvorfor der i de danske medier tales om Bavarian som den eneste godkendt vaccine?
-
..måske fordi den kun er 'available' i Japan..indtil nu..eller måske har FDA ikke godkendt den, kun de japanske sundhedsmyndigheder...ved det heller ikke
-
Bava/IR og PC har også altid talt om Jynneos som eneste godkendte...hmm
-
Der er noget der tyder på, at denne variant kunne være langt farligere for Vesten end den sidste i 2022, som også ser ud til at blive spredt hurtigere (og ikke kun i MSM-grupper?). Dengang i 2022 havde man også stadig Covi-19 protokoller og man holdt mere afstand... Så kommer den ud over Africas grænser, så skal der købes millioner af doser. Det eneste, som kan bekymre mig (udover at folk blive syge, selvfølgelig) er, at der i øjeblik ikke er så meget fokus på finansiering til oplagring og
-
beredskab grundet alle de penge, som nu bliver sendt ud til Ukraine. Måske jeg tager fejl, men tænker, at det godt kunne spille en rolle (at man ikke er villig til at donere / bruge mange penge på vacciner)
-
Dengang troede jeg også, at Rusland godt kunne finde på at bruge kopper som bioterror... det tror jeg nu stadig de godt kunne finde på. Ligesom jeg også tror, at alle de her brænde i Kbh ikke er helt tilfældige.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind