Bavarian Nordic — Maj 2024
-
Bavarian-aktien i stort dyk efter regnskab - finanshus minder om muligheder forude https://www.proinvestor.com/investornyt/1156593/bavarian-aktien-i-stort-dyk-efter-regnskab-finanshus-minder-om-muligheder-forude
-
Det er klart, at et underskud på knap 115mio. kr. i forhold til et overskud på 376 mio. kr. i Q1 2023 kan skræmme købere væk. Jeg har brugt de sidste likvider i dag til at købe BN aktier. Min bevæggrund er oplysningerne på side 8 i Q1 rapporten - Outlook for 2024: Omsætning på 2,7-3,0 mia. kr. på Jynneos, 2,1 mia. kr fra rejsevaccinerne og 200 mio. kr. fra kontraktarbejde. Og bemærk, at de 1,6 mia. fra MPOX er sikret. Jeg vurderer, at BN er konservative i deres guidance, og at analytikerne
-
-
Bavarian ramt af høj efterspørgsel på rejsevaccine: "Vi er blevet fanget af egen succes" https://www.proinvestor.com/investornyt/1156602/bavarian-ramt-af-hoj-eftersporgsel-pa-rejsevaccine-vi-er-blevet-fanget-af-egen-succes
-
Hej Strøjer - med de kursreaktioner vi har set hen over Q1's regnskabsaflæggelser i C25 segmentet, så er det min klare holdning, at mange, mange aktionærer handler impulsivt. Og uden nærmere analyse af årsager og sammenhænge. Jeg var for nylig til foredrag med en dansk kvinde, der tager rundt i landet og fortæller om, hvordan man starter med at handle aktier. Hun påstod, at hun var uafhængig af NordNet, men anbefalede alle at handle der. Og på baggrund af alle de andre tilhørere,
-
Webinar 16/10 hos Saxo "Tradingpsykologi - Sådan overvinder du dine følelser" -
"Dette webinar vil se på de almindelige faldgruber, følelser og frustrationer, der kan følge med investering. Vi vil se nærmere på, hvorfor investorer har en tendens til at begå de samme fejl, og hvordan man bliver opmærksom på disse fejl, så man kan undgå dem i fremtiden."https://www.home.saxo/da-dk/insights/events-and-webinars Ja, ja I ved det godt... Men alligevel måske en ide for nogen... -
Ja, TheNote - helt korrekt. Og også korrekt af dig, Cupcake. I morges kom TORM med Q1 regnskab. Dem har jeg en del af. Så jeg vurderede, at det var et meget flot regnskab, oven i købet med ny udbyttebetaling. Til min overraskelse faldt kursen på det regnskab. Ned til kurs 138,80 klokken 09.07 - jeg kunne da ikke drømme om at sælge oven på det regnskab, og havde desværre ikke råd til at købe flere aktier. Der gik heldgvis heller ikke lang tid, før investorerne havde tygget regnskabet igennem,
-
Enig, Man kan godt regne med kursfald når bavarian melder om fald i omsætningen på 59% på deres absolut største produkt, samt et underskud. Især når bavarian nu ikke er biotek men et produktionsselskab, Alt andet vil være mærkeligt i en verden hvor det bare går stærke og stærkere. Der er jo"de hysteriske kællingers legeplads" ... at de så holder guides for året og forsikre de nok skal nå målet er fint, men svært at komme igennem med
vi må jo satse på der kommer mere gang i foretningen -
Det er et fint Q1 regnskab - og som der allerede er gjort opmærksom på (08:52), har de øget salget af rejsevacc. med 20%. Faldet i koppevacc. var helt forventet efter udbruddet i 22 - alt er on-track! Hvilket osse analytikerne udtrykker. Amatørers kortsigtede psykologi resulterer dog som altid i, at hvis et givet kvartal har mindre omsætning/overskud end det foregående års samme kvartal, så bliver de usikre og bange, hvorfor en del af dem sælger. De burde holde sig væk fra investering i aktier.
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind