Bavarian Nordic — April 2024
-
Rejsevacciner omsættes for 416 mio. kr. Jynneos/Imvamune/Imvanex for 875 mio. kr. Tredieparts indtægter på 45 mio. kr. og andre indtægter på 30 mio. kr. Summasummarum en omsætning på 1,366 mio.kr. Eller med andre ord - da de efterfølgende 3 kvartaler er stærkere omsætningsmæssigt - en omsætning på over 5,5 mia. kr. i 2024. Og ent væsentlig højere omsætning i 2025 bl.a. på grund af salg af Jynneos til private i USA og Europa, samt markant salg af Chikungunya i de udsatte verdensdele.
-
UNDSKYLD: Jeg har misset i min P/E beregning, at der bygges lagre op og udgiftsføres for 240 mio kr. i 2024. Dette er ren regnskabsgymnastik. og burde have været lagt på lager (hvilket man ikke må, når man ikke kan være sikker på at man kan sælge det. (og man kan ikke være sikker på at sælge noget, som ikke er godkendt).
-
Så mit køb er baseret på at egenkap er 10,8 mia, der er overskud og der vil være overskud fremover. Udmeldingerne er som altid konservative. Ledelsen trækker ned, historikken trækker ned. Men summasummarum, så køber jeg i min bog en værdiskabelse, og en penge kasse som er væsentligt større end børsværdien. Dertil kommer at der er likviditetsoverskud på driften, og mange usikkerheder væk. Der er en del muligheder for at reducerer omkostninger, og der upsides på at hele butikken bliver solgt, Chic
-
spikes på Mpox, o.s.v. De har lagt deres cancer vacciner væk, som i min bog var et stort minus. Men det vigtigste er at kursen nu er så lav, at den har svært ved at blive lavere. Ergo, er min tabsrisiko ikke voldsom. Så en masse muligheder, og ikke specielt mange trusler. og en børsværdi der på ingen måde er pumpet op.
-
Strøjer, Modsat andre har jeg faktisk beholdt mine aktier, og kun en kort overgang sidste år haft lidt certifikater, for lige at prøve det. Der er dog ingen tvivl om at BAVA nok skal klare det, som du også skriver er der overskud og mundre udgifter. Jeg er dog meget usikker på om omsætningen holder. De salgstal de regner med for jynneos i 24 og 25 virker meget optimistiske. Ligesom deres pipeline er helt tom, hvilket fjerner mulighed for overraskelserne og selvfølgelig også reducere omkostn
-
Hvornår har Bavarian sidst guidet for højt på deres omsætning ? (Jeg ved at de har gjort det tilbage i tid, dengang med Asger AA, men der lærte de på den hårde måde, at man ikke skulle give for store forhåbninger, det gik ud over deres aktieoptioner....

-
Det har de mig bekendt ikke gjort, men de er ude på nyt vand med jynneos, hvor de nu indregner ikke indgået ordrer. Det vil sige et forventet salg til mpox beskyttelse og forventet ordrer til us gov. Indtil i år har de kun guidet med allere aftalte ordrer.
-
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked https://www.proinvestor.com/investornyt/1142711/overblik-disse-selskaber-er-shortet-pa-det-danske-aktiemarked
-
@Strøjer: tak for dine indlæg og argumenter for at have de positive briller på. Kan du komme med din vurdering om, hvorfor aktien stadig er så massivt shortet (5,89% d.d.)? Det er ikke et ironisk spørgsmål, men et forsøg på selv at forstå det. Hvis alt skulle være så godt og indtjeningen fremover så stabil og stor, hvorfor satser så mange professionelle på et faldende kurs? Var forretningen så god, så ville shorterne finde andre mere rentable selskabet at tjene deres short-penge på.
-
Mit bedste bud på at det er så hårdt shortet, er at de lige som os, hænger lidt fast i samme. og at det nok indgår i en pulje med andre lignende selskaber, som har en forholdsvis stor risiko. Altså med andre ord, at det er risiko spredning. Når det er sagt, har Bavarian med alt tydelighed vist, at det har en størrelse, hvor de kan manipulere kursen til at give de tekniske signaler som de ønsker. Det har de jo gjort 100 gange før. Hvorfor gå fra en cashcow ?
-
Short nu 6% de har ikke længere held med at trykke kursen, der i stedet stiger pænt. https://oam.finanstilsynet.dk/#!/stats-and-extracts-short-net-positions
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind