Bavarian Nordic — Marts 2024
-
Kempen har gentaget deres kursmål på 320 og Nordea på 345 i dag. Jeg syntes det er et rigtig flot resultat samt deres forvetninger er meget konservative for det kommende år.
-
Så jeg er fuldstændig ligeglad med hvad shorter og andre har af negative holdninger har omkring Bavarain Nordic - fakta er de har en egenkapital på 10,3 Mia kr., børsværdien er 12,2 Mia kr. I deres balance er der reelt intet aktiv på M-pox som har kostet USA ca 8 Mia at få udviklet. Om shorter kan snuppe den ned
-
"skuppe" den ned for en periode, betyder intet for mig - jeg tror på medicinalselskabet Bavarian over tid skal den op på de kursmål som er i dag og endnu hører op. God aften.
-
@1komm: Vedr. frysetørret til US - det er rigtigt at US har en strategisk målsætning om at have et stort antal doser liggenede (kan ikke huske det præcise tal, men det foresvæver mig at det var 132 mio doser). Uanset hvor det lige præcist ligger, så bliver det nogle endog MEGET store ordrer når de kommer. Og kommer - det gør de! Inden for 1 år efter frysetør.godk., må være et rimeligt gæt...
-
Så ja, kursmålene skal skam nok blive nået - spørgmålet er blot om det blir i 25 eller 26. Det er vi jo adskillige der har ment konsistent gennem flere år. Inkl. ATP i øvrigt. Lige siden BAVA omlagde strategi i 2020. Men markedet er desværre nu om dagen fyldt til randen med kortsigtede deltagere som ikke har til sinds at vente 2-3-4 år. Folk som bliver bange og sure når en aktie ikke bare stiger jævnt. Men den bedste strategi forbliver dog for det overvældende flertal at købe og holde.
-
@kkjoel - De gav udtryk for at de tror ordre vil kommer løbende og ikke af en gang.
-
Og hvis året går som landet ligger - uden større negative overraskelser - er det utænkelig at short% vil være den samme efter næste årsregnskab. For da vil BAVA - kortsigtetheden i markedet til trods - være kommet tilstrækkeligt tæt på langt bedre nøgletal til at markedet kan ignorere dem. Blot mit gæt, men..... du hørte det her først

-
Onsdagens aktier: Bavarian til tops trods kendt regnskab i afventende marked https://www.proinvestor.com/investornyt/1128064/onsdagens-aktier-bavarian-til-tops-trods-kendt-regnskab-i-afventende-marked
-
ProinvestorNEWS 09.53 - angående Bavarian-CFO om fortsat faldende kurs: Nogle havde sat næsen op efter aktietilbagekøb - Det er jo en forståelig bortforklaring fra ledelsen selv, men meget ligger nu nok mest af alt i en manglende tillid til ledelsen når kursen falder efter gode tal, tidlig udmelding af dette og 3 investormøder i Danmark, England og USA. … okay med manglende selvindsigt fra dem selv, men hvor er vores bestyrelsesformand. Er han tonedøv?
-
Når det er sagt er casen jo fin med mange analytikere der tror Bavarian nok skal være en god forretning. Shorterne og aktiemarkedet som helhed kan bare ikke se det - og ja, et tilbagekøb ville nok have hjulpet, men mest af alt havde udmelding om en ny CEO og aktive udmeldinger fra en bestyrelsesformand nok hjulpet mest.
-
@Cubinvest - Jo, jeg er fortsat med og frekventerer siden her et par gange om dagen... Har dog intet nyt at bidrage med. Kunne dog godt gentage sammenligningen med Pandora & shortere i sin tid... Bava er dog fortsat min største investering, dog langt fra min eneste, hvilket ofte kan være befriende. Jeg har tid og tiltro til, at Bava vil skabe tillid blandt investorer ved nu at holde, hvad de stiller i udsigt.
-
Ja, også en TVA-nyhed om, at der var rekord tyskere, der havde booket sommerhuse i år, men at det nok ikke ville fortsætte, da en del tyskere havde fået større rejselyst og ville sætte kursen mod andre lande. Her er DR Artikel https://www.dr.dk/nyheder/indland/rekordmange-tyskere-booker-danske-feriehuse-tryghed-og-inflation-lokker-flere-til
-
Godmorgen

-
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked https://www.proinvestor.com/investornyt/1128334/overblik-disse-selskaber-er-shortet-pa-det-danske-aktiemarked
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind