Bavarian Nordic — Februar 2024
-
At man har fejlet (og været overoptimistisk+forsinket (nej, BAVA er IKKE Pfizer, Johnson*2 eller Novo)) med nogle faseIII forsøg er FULDSTÆNDIG normalt i biotek. Den kritik der er blevet fremført på den baggrund er helt forfejlet.. og amatøragtig. Hvis man ikke er klar over disse ricisi når man investerer i - eller måske snarere sofadommeragtigt blot diskuterer - biotek, bør man holde sig væk.
-
3 KURSSVING
Ang. kursen: formiddagens ridt er umiddelbart mærkværdigt - dog i en "moderne" markedsvirkelighed tror jeg Per Hansens overskrift i deabat-tråden 118837 fra 08:53 ("Bavarian Nordic: Hvor er kurstriggerne?") er et meget godt billede på, hvad en del af samtidens vildt forkælede og tilsyneladende historieløse investorer (ikke PH nødvendigvis;-) er opvokset med af forventninger til resultater og guidance'r. -
Når en virksomhed overgå forventningerne OG samtidigt melder om langsigtet, voksende basis-forretning.. hvad dælen er det så den falder på? Mit svar er altså overdreven fokus på kortere-sigtede forventninger (italesat og dermed fremmet af mange nutidige markedsanalytikere), parret med moderne handelsteknikker/-regimer (hvor swingtrading, som koncept og grundfilosofi, er langt mere udbredt end førhen og har store, kortsigtede(!), effekter). Lorte-TA. Søde-FA. Populært sagt

-
Som jeg, og andre, meldte ud ved Q2 er BAVA på den rigtige kurs. Min forventning dengang var kursleje 175-200 omkring regnskabet. Det lader til markedet (+shorterne) lige skal have banket de adskillige glade - i forvejen kendte - budskaber ind med kapitalmarkedsdages-guldbestik, inden majoriteten beslutter sig for at købe langsigtet ind. Måske krydret med en FDA-ansøgning på CHIK / opstart af faseII på hestehjernebetændelse / endelig FDA-godkendelse af frysetørret koppe-vacc+prod.faciliteter.
-
Investeringspodcasten: NVIDIA, Bavarian Nordic & Netcompany https://www.proinvestor.com/boards/118846
-
Vi har i haft en lang periode med seriøs, respektfuld og høflig debat her i chatten med meget få slettede indlæg og bortviste skribenter. Det tror jeg at de fleste har bemærket.
-
En debat hvor alle er enige er ikke en debat. Det er allerhøjest en pseudo rygklapper debat. Intet menneske i verdenshistorien er nogensinde blevet klogere af kun at tale med dem han er enig med i alt. Match har ofte villet have Helge til at skride ind for folk som bare har en kritisk sans. Jeg synes Helge bør skride ind overfor match’s sprogbrug
-
Det har jeg gjort mange gange 3kiliofisk. Også denne gang. Det nåede du ikke at bemærke før du røg i blækhuset.

-
Pro - contra - kritik er mere end velkommen i vore chats så længe man argumenterer for sagen. Gentagne spammende ens negative eller positive budskaber, personangreb og motivsøgning er der nultolerance over for.
-
Der er mange aktiviter i kalenderen for Bavarian 26/2 Kapitalmarkedsdag i København, den 27/2 i London, Crown den 4/3 , regnskab den 6/3 - så der vil komme en masse omtale samt bør vi håbe som aktionær interesse for selskabet så der er flere som gerne vil være med på "vognen"
-
Jeg skal beklage mine udfald mod "kolleger" her i chatten tidligere på dagen. Helt ok, at de blev fjernet. Men det har også været en tankevækkende og lettere stressende dag, som bør give anledning til en række tanker om mønstre og motiver bag kursudviklingen sådan en dag for BN. Omsætning på 2.329.000 aktier og et kursspænd fra 181,80 kr. og ned til dagens laveste kurs på 157,50 kr. Hvem har mistet store summer og hvem har tjent store summer på disse kursudsving?
-
Det får vi nok aldrig at vide, men på baggrund af et - egentlig letforståeligt - foreløbigt regnskab og en egentlig grundlæggende god guidance for 2024 samt årene fremover, og også på baggrund af kompetente finanshuses nye kursmål for BN efter de nye tal, forekommer dagens kursreaktion også mærkelig. Jeg har købt i dagens løb, og tror at torsdagen måske kan give grønne tal på kurslisten. Og jeg tror stadig på e stabil og positiv kursudvikling i 2024.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind