Bavarian Nordic — Februar 2024
-
Nu er det her jo et aktieforum og ikke et terapiforum, og selvfølgelig kan man værre træt af BN. Men piveriet må man holde for sig selv. Facts, der underbygger utilfredshed er velkomment i alle chatfora. For det kan man blive klogere af. Det kan man ikke af privates piveri. Og så vil jeg tilføje til mine øvrige kommentarer, at jeg altid glemmer at inkludere alle de fordele det har for mennesker verden over, at BN kan levere vacciner, der forebygger og forhindrer potentielt dødelige infektioner.
-
Som LURIKE siger. Længere er den ikke. Gentagen spammende "piveri", ukonstruktiv kritik og for den sags skyld også positiv overdreven hype duer ikke. Det er eksluderende for god saglig, høflig og respektabel debat.
-
-
Jeg synes snakken om shorterne er helt forfejlet. Hvis firmaerne og ledelserne performerede, så ville shorterne ikke have noget at leve af. Jo ikke tilfældigt at de mest shortede er dem der har skuffet mest. At skyde på shorterne er som at tro, man kan bekæmpe fjenden ved at rette pistolen mod egen tinding. Det er ledelserne der er de ansvarlige, så skyd på dem. Skyder man på andre, så vil intet ændre sig, og nedturen fortsætter…og det samme gær klynkeriet.
-
3kilofisk du skriver at de mest shortede aktier er dem der klare sig dårligst.Blandt de 9 mest shortede aktier på C25 er der kun 2 der er negative år til dato - de øvrige 7 er oppe med 1 til 28%. bla. Zealand og Netcompany.Så det er da vist ikke generelt.
-
De aktier listede jeg bare fra hukommelsen, som aktier der har været meget shortet men som også har skuffet en del. Der er ofte en sammenhæng men sføli, ingen regel uden undtagelser. At ZP er shortet meget synes jeg egentlig også der er ret forståeligt, selv om jeg ikke nødvendigvis er enig i analysen bag
-
Shortpositioner på danske aktier https://oam.finanstilsynet.dk/#!/stats-and-extracts-short-net-positions
-
Helt enig LURIKE, selvfølgelig er en shortet aktie, et udtryk for nogen mener den er overvurderet. Problemet med BAVA er nok i langt højere grad, den almene vurdering af selskabet ringe evne til at leve op til forventningerne. Ikke mindst fordi de ikke har bevist, at de evner at levere varen.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind