Bavarian Nordic — Februar 2024
-
Ugebrev.dk: “ Bavarian afvist ved kurs 180. Næste stop: Kurs 135”
-
Ugebrevet.dk betyder ikke noget for mig !
-
Det er sgu en imponerende aktie, der kan blive ved med at falde, uagtet hvad alle andre aktier gør. Jeg glæder mig over at tabet dag til dag gradvis begrænses, målt i kr.

-
Der er givetvis nyt lige om lidt. BN afholder kke kapitalmarkedsdage i København, London og New York den 26/2-28/2, hvis det hele går dårligt. Og jeg tænker, at shorterne lige nu satser på, at guidance for 2023 på 6,9 mia. kr. i omsætning og EBITDA på ca. 2,3 mia. kr. ikke holder på baggrund af manglende udmeldinger om større ordrer. På den anden side har BN meldt ud i Q3, at en mindre del af de annoncerede ordrer på MPOX udskydes til 2024, men at stigningen i salget af rejsevacciner
-
vil opveje nedgangen i MPOX. Såfremt Q4's omsætning af rejsevacciner holder sig på samme niveau som Q3, vil mit estimat for omsætning i 2023 ligge på ca. 5,4 mia. kr. og et EBITDA på 2,224 mia. kr. Men i virkeligheden er det jo guidance for 2024, der er det vigtigste for BN (og aktionærerne). Den kommer senest 1 uges tid før kapitalmarkedsdage i København, og mit gæt altså fredag den 16/2 eller mandag den 19/2 efter børsluk i USA.
-
-
Godmorgen. Ny rekord i januar og ATH med 103.000 unikke besøgende på Proinvestor.com

-
Tak for indsatsen til alle jer skrivende brugere og til jer som læser med.

-
Shortpositioner på danske aktier: https://oam.finanstilsynet.dk/#!/stats-and-extracts-short-net-positions
-
God morgen og tusinde tak Cupcake.

-
Bavarian-rival går til vejrs: Sælger attraktiv forlomme hos lægemiddelstyrelsen i USA https://www.proinvestor.com/investornyt/1112514/bavarian-rival-gar-til-vejrs-saelger-attraktiv-forlomme-hos-laegemiddelstyrelsen-i-usa
-
Der er en del som spekulerer i, at det er Bavarian, som har købt denne for at komme hurtige frem med deres Chikungunya Fase 3...
-
Er der nogen overvejelser omkring hvorfor der ikke er kommet nye storaktionære, nu hvor prisen åbenbart er trykket i bund af shortere og dårlige nyheder. Hvis kursmål er retvisende og fremtiden byder på gode nyheder, var det oplagt at de store fonde køber op??
-
Måske fordi der ikke foreligger en klar strategi fra ledelsen?
-
Hvad der spekuleres i er ikke til at vide, ud af 22 handelsdage siden årsskiftet er den faldet 16 dage, det en syg høne - man må da håbe
der ligger nogen gode hapser til 2024…..stilhed før stormen alt energi er suget ud af den aktie, selvom virksomheden ikke fejler noget, spændende hvad deres næste melding bliver!! -
Novos køb af tre Fabrikker til at fylde deres vacciner - må jeg stilfærdig gøre opmærksom på at for et år eller to siden var der nogle som gerne ville købe Bavarian Nordics fabrik - måske der lige pludselig kommer et tilbud på hele forretningen
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
Stor, stor tak herfra.