Bavarian Nordic — Januar 2024
-
Der er tidlegere blevet skrevet, at aktien er i downtrend (negativ kanal). Den skal helt klart ned og teste støtte nedefra. Udnyt til at sælge, når den stiger meget (f.eks. 20% de sidste 3 måneder). Der kommer ikke nyheder foreløbigt. Måske endda dårlige
-
Og det er de private der sælger åbenbart. Shorts bliver reduceret mens kursen falder, så der er flere der vil sælge end købe.
-
@exitnu.Har haft samme tanke - men så længe der her på chatten, gøres store anstrengelser for at misrygte aktien, holder jeg mig ude.
-
I min optik, er det ret pinligt, det, der foregår i denne chat.
-
At tro, at man kun må skrive positive ting om en aktie og et selskab på en chat er ret naivt. Og hvis man forsøger at udelukke de kritiske kommentarer, så forsøger man også at påvirke kursen i opadgående retning (efter samme tankegang). At tro, at kursen falder fordi der kommer frustrerende og negative kommentarer er også ret naivt. Der bliver også skrevet meget negativt på Nordnet.
-
Og nej, jeg er hverken short eller pesimist på vegne af Bavarian. Jeg er langsigtet.
-
@Pensionisten - BAVA blev simpelthen for billig i min optik ... forstår godt frustrationerne, det var heller ikke så spændende at se Zealand Pharma under kurs 75 tilbage i 22. MHT. BAVA så er risk-reward spot on, men derfor kan BAVA sagtens falde mere.
-
Den er jeg med på, @exitnu. Er selv i ZP, og har tidligere haft stor fornøjelse af BAVA

-
For god ordens skyld...Man må skrive alt det positive og negative i denne chat som man vil omkring aktien. Betingelsen er dog at man argumenterer sagligt og ikke spammer chatten gentagne gange med det samme budskab og ukvemsord. Den slags luger vi ud i.
-
Bemærk..Pga tidligere problemer med spammere og stalkere som gentagne gange optræder under nye aliaser har vi 30 dages karantæne for nye aliaser før de kan skrive i chatten.
-
Godmorgen og kør forsigtig, hvis I skal ud på vejene.

-
Shortpositioner på danske aktier https://www.proinvestor.com/boards/118032
-
Man må kaste sig i næsegrus for shorterne og deres meritter. Tænk sig at de kan købe aktier tilbage, samtidig med at de manipulere kursen væk fra et golden cross og en uptrend. I Bava regi, er vi andre blot simple bønder i et kongespil, som må sidde og kigge på et skuespil, som styres med hård hånd og hvor realiteter er sat helt ud af spil. Imponerende.
-
Alt falder, det er en ting. En anden ting er, der kommer intet nyt, der tilsiger, at man skal købe Bava. Der kommer ingen ordrer. Der kommer ingen initiativer, ingen nye planer eller andre tiltag overhovedet fra en bemærkelsesværdig passiv ledelse, der åbenbart lader det være op til Vor Herre at ændre udviklingen. Det er derfor Bava falder, ikke pga af en skide algoritme.
-
330 algoritmen var længe også synlig på såvel bud som udbudssiden i Vestas, hvilket dog ikke forhindrede aktien i at stige voldsomt. Sådan er det med aktier, de stiger, hvis der er en grund til at stige, og ellers, så har de det med at sive. Dette forum har det med at se syner og overdrive betydningen af de algoritmer
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind