Bavarian Nordic — November 2023
-
..tror også det er tid til at skifte i chatten
- god weekend -
Events & Presentations | Bavarian Nordic
Bavarian Nordic - a pioneering force in vaccines – expanding our reach and impact through life-changing solutions
(www.bavarian-nordic.com)
-
Hej WT - godt med lidt substans i indlæggene her på jammerchatten. Jeg tror, at du rammer rimelig korrekt i dine gæt for omsætning i Q3, og nu skal det jo kke være en konkurrence, men jeg vil skønne, at Encepur sælger mere. Her kunne der komme en overraskelse. Desuden har BN en omsætningspost, der hedder "Other revenue" og er på 56 mio. kr. Vi har heller ikke diskuteret konsekvenserne af de nedlukkede udviklingsprojekter, og det var selvfølgelig særdeles negativt for BN,
-
men samtidig bliver posten "Research and development" jf. RS fra BN nu reduceret væsentligt. Samlet set har BN brugt 2.383 mia. kr. på denne post i 2021,2022 og i H1 2023. Uanset ovennævnte negative konsekvenser af manglende udviklingsprodukter (Stort set) så slår fraværet af disse udgifter direkte ind på bundlinien hos BN. Lad os nu se, om vi ikke kan få shorterne ned med nakken i næste uge. God weekend til jer alle.
-
Jeg vil ikke have så store forventninger til Q3 regnskabet i næste uge og tro, at der kommer så gode nyheder at alle shorterne går ned med nakken. Der er en grund til at aktien er shortet med over 8% og de store fonde, som shorter den, kommer ikke sovende til timen. De har sat sig mere grundigt i casen end os og har sikkert også langt flere oplysninger og excell-arker. Der må være en grund til, at de fastholder deres negative syn på casen nu, når alle de dårlige nyheder burde være ude. Jeg håber
-
at jeg tager fejl, men har lært af erfaring, at de ender de fleste gange med at få ret. Selskabet har ikke endnu fortalt markedet, hvordan de tænker at kunnr fastholde den indtjening vi får i 2023 fremover. Jeg beholder mine aktier, men ser ikke en turnaround lige med det samme i forhold til højere kurs. Tværtimod, vi kan ende lavere inden nytår og det vil ikke overraske mig. God weekend
-
Godmorgen

-
Shortpositioner på danske aktier https://www.proinvestor.com/boards/116688
-
Medwatch 10/11 "Læs alt om Bavarian Nordics statsstøttede covid-19-projekt" (link) Der er der adgang til artiklen "Staten og Bavarian Nordic forhandler om betingelser for tilbagebetaling af statsstøtte". fra 7/9 (link) Tanke: Vaccinen/platformen virker, men grundet ændrede vilkår er vaccinen skrottet. Bør Bava i al fairness ikke indgå en eller anden aftale med staten?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind