Bavarian Nordic — September 2023
-
/
3. BAVA har strategiske partnere på pox-vacc., der forsat på den lange bane vil give regelmæssige ordrer af betydelig størrelse. Som det har været i mange år - og markedet ser ovenikøbet ud til at vokse, med den nylige større globale fokus på epidemier, vira og vacc. -
/
4. De 4 tilkøbte vacc. - TBE, Rabies, Kolera, Tyfus: Det er allerede (post Covid-19) lykkedes for BAVA at øge salget for den ene af de 2 GSK vacc. - som de ved købet sagde de kunne. Det kan vel ses som bekræftelse af, at de har stærke kompentancer/goodwill på salgssiden. Antager de kan gøre det samme for andre af de tilkøbte vacc. -
@cubinvest ... tror ikke du skal være nervøs for af Rusland slipper smallpox ud i forbindelse med en konflikt, det ville kræve at den russiske befolkningen også er/skal vaccineres, og hvis de begyndte på det ville efterretningstjenesterne hurtigt fange det. Derimod kunne der være en større frygt for en global opvarmning vil optø permafrosten hvori der vil ligge mange forskellige vira, måske også smallpox. Dn mulighed er beskrevet i flere videnskabelige artikler.
-
/
5. Prisen på selskabet pt er latterlig lav (kan gerne skyldes manglende tiltro til ledelsen eller at PC er et dumt og utilregneligt svin: min pointe er ikke HVAD det skyldes, men at markedet på et tidspunkt NATURNØDVENDIGT vil (skulle) rette op på den skæve pris): BAVA vil i år og næste år have 2 mia. i overskud. -
Hvad der kommer længere ude kan alle jo gætte på - jeg tror at salget af pox'erne + de tlkøbte vacc. + CHIK, sammen med de mindskede udviklingsomk., vil kunne bevare et overskud i samme størrelsesorden som i 23 og 24 - skal vi sige 1,5-2 mia. Derom blir vi meget kloogere op til og inkl. Q4. Men det er vel ikke nogen urimelig antagelse.
-
/
Kursen: En normal multipel (P/E) vil for medicinal-industrien historisk ligge et eller andet sted i området 20-40. / BAVAs P/E for 23 vil lande omkring 5: Børsværdi 11 mia. (ved kurs 140), overskud 2 mia. Så bare op på et branche-MINIMUM på 20 (som vel ret beset er konservativt;-) vil give en 4-dobling af kursen. -
Hvis BAVA for 23 præsterer som lovet, og kommer med 24-guidance i samme størrelsesorden, er der ingen skovvej i helvede, hvor den ikke stiger kraftigt. Der ER faktsisk flere "kendte" triggere det nærmeste halve år inden årsregnskabet: A) Q3-regskabet - tal der viser fortsat vækst i vacc.salget samt evt. udmeldinger om reducerede udg., B) melding om CHIK-godkendelsesansøgning, C) godkendelse af JYNNEOS i frysetørret version.
-
/
Ok, de har klart nok noget at bevise - de HAR brugt rigtigt mange penge på fejlede forsøg (som man jo gør i den branche - derfor sidder jeg ikke i bebrejdelsesvognen, der trækkes af tudekoret). Jeg tager deres udmeldinger for pålydende og regner med, at de fra i år og fremover præsterer overskud. Og hvis vi bare kommer i nærheden af branche-multiplerne, så er en fordobling på 2 års sigt faktisk et relativt beskedent gæt. -
Alle ændru personer kan jo finde frem til de fakta jeg har opremset. Jeg gør så et par antagelser - som ikke er out-of-this-world - og kommer frem til at markedets historie og logik VIL op-prise BAVA på et eller andet tidspunkt. Det er ikke raket-videnskab. (Det er dog StockBull, der er stærk på det med P/E-tal - ikke noget jeg ellers gør mig meget i.. men jeg forstår logikken i tallet og følger nysgerrigt med når han tegner og fortæller)

-
Det er jeg helt enig i kkjoel, men nu må jeg så lige gå imod min ellers positive mening. Ved dagens gode nyhed tog det to minuttet, så viste grafen en "kanyle", der hævede kursen nogle kr. Mindre end ½ time senere kommer der så nogen, der synes, at kurs 140 er for højt, og kaster næsten 60K aktier, der banker kursen ned igen. Jeg plejer ikke at lægge så stor betydning på shorterne, men det her ser voldsomt ud på dagsgrafen.
-
Godmorgen

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind