Bavarian Nordic — September 2023
-
...måske markedet for mRNA specifikt, er væk. Var det ikke omkring 90% Pfizer regnede med. Der rejser sig ihvertfald en betydelig modstand i mange lande i øjeblikket, og flere regeringer har anerkendt vaccineskader som faktiske, bla Tyskland. Naturligvis ikke lille Danmark.
-
Shorterne har været ufattelig dygtige til at spotte denne aktie, spørgsmålet er om bestyrelsen er den rigtige at have siddende for aktionærerne. PC er helt åbenlyst blevet freddet herunder Henrik Juuel. Men markedet har fuldstændig mistet tilliden til ledelsen, så burde der ikke ske en udksiftning prompte så der både kan skabes tillid men også ryddes op i møgsager som den vi har fået indblik i i dag
-
Henrik Juuel, finansdirektør, Bavarian Nordic
Det til trods for, at selskabet allerede tidligt i 2023 ikke længere anså den kommercielle mulighed som realistisk.“Vi har på intet tidspunkt haft noget incitament til at holde det her kørende. Vi har haft det kørende, fordi der var det her lille håb,” siger Henrik Juuel. Altså hallo hvordan kan man have en ledelse siddende som tror at man vinder i lotto hver uge, der er jo overhovedet ingen realisme i deres ageren
-
De eneste, som kan udskifte ledelsen i dette selskab er ATP. De har allerede tabt så mange penge med deres investering at det undrer mig, at ATP’s medlemmer eller bestyrelse ikke reagerer på dette.
-
Claus Berner Møller som er ansvarlig for investeringen i Bavarian Nordic er jo hel og aldeles inhabil med en tidligere fortid som IR mand i Bavarian. Det stinker https://ugebrev.dk/flashnews/atp-boer-granskes-bavarian-investeringen-den-beroemte-draabe/
-
KimH du rammer den spot on, Bava har en ledelse, der spiller lotto med aktionærnes penge
-
Er helt og aldeles tryg ved Bavarians evne til at tjene stadig flere penge de næste mange år. Og at de vil skrue ned for de meget høje udv-OMK.. for at koncentrere sig om at optimere produktion+salg. Som de har sagt de vil. Jeg medgiver gerne, at de ikke er verdensmestre i ny-stof-udvikling. Men et par gange har de jo faktisk ramt plet.. OG de har jo osse vist, at de faktisk er dygtige til at spotte en god forretning, købe vacciner op, og derefter øge salget.
-
De var meget uheldige med timingen af GSK-købene.. men har allerede nu - kort tid efter Covid19 har raset og folk er begyndt at rejse igen - formået at øge salget ift før opkøbet. De to nytilkøbte vacc. + Chikun er rene røverkøb! Alt i alt en storslået langsigtet investeringsmulighed lige nu(!).. og jeg har derfor lige solgt 7,5% af mine frie-midler GMAB for derefter at købe en portion BAVA. GMAB kommer IKKE til at fordoble over de næste par år. Men det gør BAVA.
-
ligesom jeg også kommenterede på din bemærkning om warrents og at folk blot kan købe til de nuværende kurser? du glemmer blot at warrents er en "gratis" option ud i fremtiden som man kan vælge at udnytte eller lade være, det sker ikke hvis man selv bruger formuen og køber aktier
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind