Bavarian Nordic — August 2023
-
Henrik Juuel d. 31. januar 2022: »Der er selvfølgelig en risiko ved alt og hvis det viser sig, mod vores forventning, at vores vaccine ikke dækker bredt nok til at kunne give tilstrækkelig beskyttelse mod omikron så kan vores vaccine også tilpasses nye varianter ligesom mRNA vaccinerne kan det. Men det er indtil videre plan B.«
-
Paul Chaplin d. 31. august 2023: “ Unfortunately, ABNCoV2 cannot be readily adapted within the seasonal timeframe and as such ABNCoV2 no longer represents a commercial opportunity for Bavarian Nordic.”
-
Henrik Juuel d. 07.08.2023: “ Bavarian Nordic forventer ikke at komme først på markedet med en vaccine mod febersygdommen chikungunya, men finansdirektør Henrik Juuel håber, at firmaets kandidat til gengæld vil være den bedste.” Kan man stole på dette? Hvad bliver overskriften om et år? At der ikke længere er kommercielle mulighed for Chikungunya? Jeg synes også, at der bør være konsekvenser ved at skyde så langt ved siden af.
-
Hvad betyder egentlig, at de vil fortsætte dialogen med myndighederne ift, hvordan deres platform kan benyttes i forbindelse med kommende pandemier? De vil måske prøve at komme ud af deres kontraktlige forpligtelser, hvis de til gengæld stiller platformnen til rådighed? Jeg forstår det ikke helt
-
Jeg tror ikke at nogen større seriøse investorer havde regnet med covid’en alligevel. Så begrænset hvad den bør fælde på det isoleret set. Alligevel kan man ikke udelukke en pæn øretæve, da dette blot er endnu en dårlig nyhed, fra en i forvejen hårdt ramt aktie, i et svagt aktiemarked, som man har indtrykket af kan kollapse hvad tid det skal være. Men ikke nyhed der gør mig personligt hverken mere negativ eller positiv, da den var til at forudsige.
-
Ambitionerne er helt i top hos biotekselskabets øverste chef Paul Chaplin, der vil fortrænge eksisterende coronavacciner fra markedet
Bavarian Nordics topchef, Paul Chaplin, føler sig allerede nu sikker på, at selskabets coronavaccine er i så høj en klasse, at den potentielt kan vippe mrna-vaccinerne fra Pfizer og Moderna af pinden som den foretrukne booster-vaccine. https://borsen.dk/nyheder/virksomheder/bavarian-nordic-boss-vil-vippe-pfizer-af-pinden?utm_source=bavarian&utm_medium=row_1&utm_c
-
I går faldt Ørstad med næsten 25%, hvilket medførte et tab i markedsværdien der svarede sig til ca. 10 gange det beløb, som ledelsen i det selskab varslede nedskrivninger for. Men alligevel faldt aktien meget mere og det var en reaktion fra skuffede investorerne med ledelsen (som godt kunne have varslet før). I morgen vil kursen i Bavarian falde meget vil jeg tør at gætte på. Og jeg vil drage samme parallel med Ørstad her. Den vil ikke falde på selve nyheden, men fordi investorerne ingen tillid
-
længere har. Og det er jo netop det, som er problematisk med dette selskab. Deres løfter bliver nu bragt frem og man står og tvivler på de kommende. Jeg forventer at se dem på medierne fra morgenstunden og yde deres bedste i forhold til at komme med en entydig og klar strategi for de næste 5 år.
-
Og i øvrigt udtalte ledelsen dengang, at deres teknologi (virus like particles) nemt kunne indstille sig i forhold til nye varianter. Dette var en af de mange fordele i forhold til mNRA teknologien. Ledelsen har en forklaringsproblem her.
-
@binvest: det er netop også det, som vi andre spørger om. Fisk.
-
Ved dagens kurs er P/E for 2023 ca. 6,7, det er i sig selv meget lavt. Coronavaccinen var der formentlig ingen som tillagde værdi, så dagens meddelelse bør ikke ændre noget. Har Bavarian fortalt markedet, hvor stor ordrebeholdningen af koppevaccinen er for 2024 og 2025?
-
Af de ca. 7 mia. man forventer i omsætning for 2023 er ca. 5 mia fra koppevacciner. Resten fra andre aktiviteter. Når fase 3 forsøgene stopper bør der kunne spares en masse omkostninger (lønninger, bygninger mv.). Hertil kommer salget af koppevaccine.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind