Bavarian Nordic — August 2023
-
Vi har en ledelse som indikerer(!), de både vil forske og lave opkøb. Forskning = vildt dyrt. Opkøb = vildt dyrt. Så længe det er den uklare tostrengede strategi, så vil det være uklogt at bruge det økonomiske beredskab på aktietilbagekøb, da man lynhurtigt kan blive tvunget til nyemission, hvis der opstår en mulighed for opkøb. Og ærlig talt, at en ledelse ingen har tillid til køber lidt aktier ( insiderkøb), det giver intet.
-
Lad være med at tro der findes en quick fix løsning på det her. Det gør der ikke. Ledelsen indikerer for meget. Løsningen kunne være at de fremlægger en ny og KLAR strategi. Uanset havd kommer det til at tage tid. Men som Helges bog også antyder, på børsen er tålmodighed virkelig en dyd. Uden tålmodighed er man fortabt her.
-
@Match - tak for link 10:45. God weekend.
-
@værkritisk, det er enelig ret nemt at forstå. De skal arbejde på at genvinde tilliden/ aktiekursen og det hurtigt. Problemet er som du beskriver de skal bruge penge for at nå målet, vil de udstede nye aktier til denne kurs bliver kurstabet for stort. Omvendt hvis firmaet klarer sig godt over tid, stiger risikoen for at man selv blive overtaget, og det scenarie kan kun en høj kurs dæmme op imod. Så de har travlt uanset hvad.
-
Hvad jeg gerne ser: ledelsen melder ud, vi fortsætter som medicoselskab. Den næste tid vil al fokus være rettet imod at optimere salgsindsatsen og produktionen (reducere omk.). Mht overskud, så er målet at udbetale feks 40% i udbytte, mens 60% går til at opbygge et beredskab mhp opkøb. Efter 4-5 år, når opsparingen er passende, så kan man evt ændre i den %-fordeling.
-
Jeg kan ikke se, hvorfor de skulle have mere travlt, end de har haft hele tiden. De skal gøre det, de er bedst til - tjene penge. Til næste år falder Pox-omsætningen nok, men i første halvår var det 40% af omsætningen, det %tal vil allerede falde i 2.halvår, fordi anden omsætning er stigende, uden at Pox er faldende. Vi ved ikke endnu, hvad de to Emergent-vacciner kan indbringe, men jeg er optimist, og har aldrig før haft så mange Bava-aktier som nu.
-
Værkritsik - uden at forholde mig for meget til detaljerne - tallene, tidshorisonterne, så synes jeg overordnet, at din tilgang, dine tanker, er meget positive og gode. Tak for en konstruktiv tilgang:)
-
Jeg vil nok kalde det forhastet, hvis de sagde, at de helt ville opgive at udvikle nye produkter selv - de har lige købt et udviklingslaboratorie af Emergent. Jeg ville gerne vide lidt om, hvad de evt. har i pipelinen, og ligeså, hvad de laver og har kapacitet til på fabrikken i Bern
-
Tankevækkende at efter et eller flot resultat med gode efterfølgende anbefalinger, fortsætter aktien med at sive. Det her handler i den grad om tillid og frygt for den fremtidige strategi. Det kommer til at tage laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag tid endnu
-
Nyt blod på ledelsesgangen, er det eneste der på kort sigt kan ændre stemningen
-
Det primære mål med opkøbet var vel vaccinerne og ikke noget der skete for at få et udviklingslab??? Sælg det anlæg i Schweiz
-
Nu er vi jo næsten 10 kr. nede i dag, svarende til at værdien er faldet med 700.000.000 kr. på en dag uden nyheder. Trist at være investeret i en aktie, med så ringe en tillid
-
Jeg vil på det kraftigste advare evt købere af aktien og som ikke kender historien omkring aktien, at holder snitterne fra købsknappen, så længe de ikke har en tidshorisont på min. 3 år. Alternativt at der er klar melding om den fremtidige strategi
-
Hvordan er folk så overrasket over dagens fald? Den er jo lige efter bogen med denne aktie. Først stiger den lidt efter gode nyheder og derefter ned igen. Aktien er smadret af shortere og daytradere. Man tjener ikke penge ved at være langsigted i Bava (se kurshistorik i 5 års graffen), men ved at day-/ swingtrade den. Desværre. Og det er virkelig trist
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind