Bavarian Nordic — August 2023
-
Interessant observation omkring shorts er, at samlet set, er der overtid ikke tjent penge på at shorte aktien. Resultatet viser et tab på 15,1 mio. målt på 725 positioner. https://shortnordic.com/history_company.php?player=X&selskapsnavn=Bavarian Nordic&land=denmark
-
Mange småinvestorer har det indtryk, at shorterne tjener KASSEN, hver gang og konstant. Og iøvrigt, bare fordi en kurs falder, så skykdes det ikke nødvendigvis shortere. Der findes faktisk også helt alm. investorer som sælger deres aktier en gang imellem, hvilket mange kunne lære af. Det med at blive forelsket i sin aktie og bare at holde, holde, holde uanset hvad, det fører sjældent til noget
-
At være langsigtet og have afstemt egen risikoprofil er ikke nogen dum ting, hvis man har sat sig ind i fakta, virksomheden og kender økonomien. Det vurderer jeg selv i forhold til BN i dag, men ingen anbefaling, hvor jeg skal stå til mål for andres dispositioner, bare mit perspektiv. Kurser svinger op og ned på aktier. Eksterne forhold: krig, renter,
-
inflation, den førte politik, sektorrotation påvirker også kursdannelsen, men selv disse forhold ændre sig løbende. Pt. ser jeg ikke disse forhold så gunstige i forhold til investering generelt, men de kan hurtig ændre sig. Lavere renter og inflation i fremtiden, en krig de fleste kun håber slutter snart med de rette sejreherre også kan politikeres politik jo også ændre sig undervejs, f.eks i forhold til, hvordan Covid skal håndteres.
-
Værkritisk - ja, der er risiko også for dem, ikke alle lykkes.
-
Shortpositioner på danske aktier https://www.proinvestor.com/boards/114927
-
Jeg kan virke meget kritisk mht BN. Det er jeg egentlig ikke. Billedlig talt, jeg kan stadig se BN som en lækker bøf. Problemet er, at ledelsen ikke kan beslutte sig for, om de skal stege eller koge den, og derfor ødelægger den ved at gøre begge dele. De vil gerne genvinde investorernes tillid. Det vil de gøre ved at gøre det, de altid har gjort, uagtet at netop det har gjort at man har mistet tilliden til dem. i say: Nyt blod
-
Jeg tror, at Genmab - og f.s.v. også Novo, i øjeblikket har rigeligt at se til, i egne virksomheder. Bava må nok selv anstrenge sig, og få etableret en mere klar strategi.
-
Hvis de vil have at tilliden skal tilbage, så må de ud og købe aktier tilbage. Ledelsen burde også vise muskler med køb af aktier i dette kurs leje, det skriger jo til himlen at de KUN er interreseret i deres Warents .. blot min mening
-
@Værkritisk, indenfor udvikling og forretning
plejer vi at sige. Hvis du bliver ved med at gøre det samme slal du nok regne med at få samme resultat -
Værkristisk og kraken23. Men ledelsens strategi med opkøb er jo netop det, der i dag har ført til den gode økonomi også for fremtiden, de har mestrer opkøb - det må de gerne have for øje også at også fremadrettet, hvis det rette dukker op, men nu skal vi lige have en periode, hvor vi lige skal lande. Synergierne med Emergent Bios. skal bundfælde sig. PC oplyste, at de også er i dialog med bl.a Kina ang. koppevaccinen. I Asien er det stigende Mpox smitte.
-
@Vitus, hvis du spiller din tanke til ende, hvad ville kursen så være ved et salg af hele biksen ? Bavarian er jo en virksomhed som i dag kommer med overskud .. kvartal efter kvartal .. tror der skal graves dybt i pengepungen ved en evt overtagelse.
-
Overskudslikviditet til aktietilbagekøb uden det går udover vækst i virksomheden er velkomne herfra over en længere periode, da det vil bidrage til en stigende aktiekurs i længden.
-
@BjarneNørreager, meget enig og dette vil også reducere Short i aktien, men mener stadig at det også ville være et vigtigt signal at sætte, hvis ledelsen selv købte aktier !
-
Det sker altid det samme med denne aktie: den stiger på gode nyheder til et par dage efter begynde at falde og fortsætte derefter til samme niveau som man var før nyheden. Jeg gætter, at vi er i kurs 140 igen om et par uger nu når der hellere i
kke er kurstriggere i nærmest fremtid.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind