Bavarian Nordic — August 2023
-
Revenue increased by 278% to DKK 3,239 million for the first half and the operating profit (EBITDA) increased to DKK 1,171 million.— https://www.bavarian-nordic.com/investor/news/news.aspx?news=6820
-
Dejligt at få bekræftet, at BN leverer: men nok så vigtigt præsterer vores rejsevacciner bedre og bedre for hvert kvartal som følge af markedsvækst og stærk brand performance. Vi er i gang med at udvide denne forretning yderligere gennem vores seneste opkøb, der har tilføjet to markedsførte vacciner samt en lovende vaccinekandidat mod chikungunya til porteføljen, hvilket gør os til det største rejsevaccineselskab i verden.
-
Bavarian Nordic offentliggør regnskab for første halvår 2023
KØBENHAVN, Danmark, 23. august 2023 – Bavarian Nordic A/S (OMX: BAVA) offentliggjorde i dag regnskab samt rapporterede på begivenheder for første halvår...
GlobeNewswire News Room (www.globenewswire.com)
-
Største selskab i verden indenfor rejsevacciner gennem opkøb. Det aftvinger stor respekt og anerkendelse herfra. Det beviser, at dem der leder BN kan finde ud af det:) Det har jeg nu heller ikke været i tvivl om.
-
Jeg har den selv, så gid, jeg tager fejl. Men jeg kan ikke finde noget i de tal, som jeg tror kan gøre shorterne nervøse. Tallene er som forventet.
-
Pas på med at regne med en kæmpe stor stigning i dag på baggrund af disse tal, som er som man forventede. Medmindre at de siger noget helt ekstremt positivt senere på dagen i CC, så er der ikke flere triggers i horizonten i længere tid, så kursen kan sagtens blive ved med at falde. Shortprocenten er meget høj og dem der styrer den vil benytte lejligheden til at få den længere ned. Men håber, at jeg tager fejl
-
Bavarians omsætning vokser fra stigende salg af koppe- og rejsevacciner https://www.proinvestor.com/investornyt/1038912/bavarians-omsaetning-vokser-fra-stigende-salg-af-koppe-og-rejsevacciner
-
Fint regnskab... MEN og for mig er det et stort men frem mod 2025 hvor den nye vaccine introduceres ser nyhedsflowet ud til at blive ekstremt fattigt ... på MPOX er sigtbarheden ekstrem lav for nuværende så kan være vi skal op i dag for så at tage et nyt dyk.... hvis vi skal tage sidste conference call til troende så er fokus på at ekskvere på den kommercielle forretning, dvs. så tænker jeg vi lige skal have alle biotek investorerne skiftet ud med en anden type investorer der formentligt ikke
-
Shortandelen skal nok falde på længere sigt, tænker jeg, Covid nyhed skal bl.a. have sin konklusion, også skal vi videre, tænker jeg.
-
Peder84, jeg er helt enig, det er udsigten for Koppevaccinen der er afgørende for kursen de næste 3-4 år indtil de nye vacciner begynder at sælge i større omfang. Hvis koppevaccine falder tilbage på de tidligere niveauer, så bliver det svært at holde kursen.
-
Rolf er i Millionær klubben nu
-
Kan evt høres også på podcast senere
-
Hejsa .. er der en begrænsning på hvor meget en aktie må stige i C20 .. eller hvorfor blev den sat på pause fra start ?
-
@Opportunity: der er ingen grænser, men hvis der er for højt volatilitet i handlen bliver denne sat på pause i 15 minuter typisk via en handelstop
-
Vist nogle shortere der fik noget i klemme på det regnskab

-
@C2021 tak for svar
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind