Bavarian Nordic — August 2023
-
"Revenue from the acquired products is only included from the date of completion of the transaction (mid-May) and is expected to be ca DKK 165 million. The acquisition will negatively impact EBITDA by ca DKK 375 million primarily related to the Phase 3 development of the chikungunya vaccine and one-off integration costs."
-
Mon Lau læser med her, for per euroinvestor, så undrer han sig nemlig også…hehe
-
..shorts 9,07 nu!, godt nok vildt...de kæmper bravt for at holde den nede. Denne kontrakt har ikke gjort det nemmere for dem, men tror først de slipper ved positivt chikungunya udfald...
-
Shorts slipper ikke Bavarian før den har pæn organisk vækst og giver overskud. Alt det er andet er ønsketænkning. Shorts tjener styrtende på denne aktie og har gjort det i maaaange år. Der er stadig mange risikomomenter i aktien / casen, så derfor vil de ikke slippe den. Desværre. Ledelsen har for nyligt sagt, at en kapitaludvidelse er en af de mange muligheder de har til at hente ny kapital. Hvad sker der med kursen, hvis fase 3 for Chikungunya flopper? Så kan jeg love dig for at selskabet skal
-
finde på ny kapital for at holde strategien kørende. At det er Danmarks nu mest shortet aktie overrasker mig ikke. For Mpox alene kan ikke skabe den vækst, som der skal til for at være en profitabel forretning. De burde stoppe udviklingen af egne produkter og fokusere på hvad de nu har på hylden til at skabe vækst. Jeg vil væde med at vi ser et fald igen til kurs 140 indenfor de kommende uger.
-
..du burde handle efter din overbevisning.
-
Det gør jeg også. Jeg solgte 75% af min beholdning ved kurs 200 (efter anbefaling fra Jean-Luc) og siden har jeg købt lidt ind igen. I dag solgte til kurs 151 og venter på at den falder stille og roligt ned til 140 om nogle dage. For det er shorts der styrer den og de vil gerne have den ned der.
-
...lidt underlig strategi konstant at sælge med tab for at vente på at købe billigere. Ønsker dig held og lykke.
-
Også lidt underligt igen og igen fokusere på MPOX og ikke de andre produkter i BN's portefølje. På baggrund af Q1 regnskabet - og en opjustering for nylig af salget af rejsevaccinerne - vil de årligt indbringe mellem 1.3 og 1.4 mia. kr. Markedet for de 3 nye tilkøbte Emergent vacciner er på 5 mia. kr. og så ligger der også en række ordrer på MPOX i perioden 2023-32 fra det canadiske sundhedsvæsen samt deres militær på ca. 554 mio. can. $. Desuden er første del af chikungunya-vaccinen for voksne
-
..enig @Match - glæder mig i den grad til Q2, her hvor rejsemarkedet er helt tilbage eller over niveauet før covid. Det bliver ikke den sidste opjustering i år.
-
..og ikke at forglemme, har vi jo nu, udover det du nævner til Canada, flere ordrer på mpox efter 23, de 21m USD fra denne ordrer, de 10m euro fra EU strategic reserve, med stor ss udnyttelse af HERA kontraktoption på 2 mio doser, hvoraf de 700.000 er leveret og nærmest med garanti kommer der ordrer til US på den frysetørrede, nu råvaccinen er bestilt. Og så er det helt klart min forventning at vi ser flere større bilaterale aftaler, når freezedried er klar. Stadig helt tryg ved fremtiden.
-
..det tror jeg ikke, hvis man læser teksten her, https://www.bavarian-nordic.com/investor/news/news.aspx?news=6805 - del 2 er meget større også.
-
Kort video: Deutsche Bank hæver kursmålet for Novo Nordisk, men samtidig er der kommet erstatningskrav mod selskabet samt mod Eli Lily. Bavarian Nordic opjusterer, og det samme gør Genmab, som kommer med regnskab senere torsdag. Zealand Pharmas aktiekurs er ramt af svingninger. Til gengæld går det godt for aktiekursen hos Hansa Biopharma. https://www.proinvestor.com/boards/114344
-
Lige et link/klik til en investor, som jeg er enig med
https://www.euroinvestor.dk/nyheder/kendt-dansk-investor-har-koebt-c25-aktie-tilbuddet-er-blevet-bedre -
Fredagens aviser med Genmab, Bavarian Nordic og NTG https://www.proinvestor.com/investornyt/1028024/fredagens-aviser-med-genmab-bavarian-nordic-og-ntg
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind