Bavarian Nordic — Juli 2023
-
Bavarian Nordic får sænket kursmålet af Carnegie. Det lyder nu på 214 kr. mod tidligere 265 kr. Anbefalingen er uændret "hold".
-
Hvordan kan det kun være hold når der er 50 pct upside?!?! Ligger deres købsanbefalinger altid med 75-100+ pct upside?
-
Problemet er ikke ledelsen, men størrelsen. BAVA er lille, målt på sortiment og pipeline. https://www.proinvestor.com/boards/114189/ Det betyder, at indtjeningsforventninger og dermed kursen hopper og danser, styret af tilfældigheder. Hvis man ønsker stabilitet i sin portefølje, så må BAVA ikke fylde ret meget.
-
ang kritikken af aktieudvidelse og aktie aflønning, skal man huske at hverken ATP eller andre stemte imod på sidste generalforsamling, desværre er det er jo et klart signal til PC om at han linie har opbakning. Derfor udtaler han sig sp skråsikker som han gør
-
Shorts ser ikke ud til at bliver lukket, tværtimod. Nu på 7,76%. Så nu ser det ud til at handle om Chikungunya fase 3 eller kapitaludvidelser jfr. Chaplins strategi for flere forsøg / egenproduktion eller opkøb af nye produkter. For efter et fald på 25% giver det ikke meget mening, at shorts øges, medmindre at der stadig ses meget downside i kursen
-
PC kan ikke sige andet end det han gør, for han er ansat til bl.a. at lede egen-forskning. Det er slet ikke op til ham at beslutte om firmaet skal droppe det ben. Det må bestyrelse/generalforsamling afgøre. Derfor synes jeg også at han burde have holdt kæft og istedet henvist til bestyrelsesformanden, som så måske kunne kommunikere med lidt mere ydmyghed og overvejelse.
-
Opdateret Kursmål: Iss-eva buy, Kempen neutral, 260, Jefferies buy 245, Needham buy, 273, Citi buy 407, Cown outperform 250, Nordea 424, Carnegie neutral 214 - danske Har ikke opdateret Gamle kursmål 425 - Min konklusion ud fra disse kursmål er at Bavarian er et godt køb.
-
@VærKritisk - Jf. artikel i Børsen: "Bestyrelsen udtaler sig ikke i diskussioner om selskabets drift eller ledelsens sammensætning" sagde selskabet, da Børsen spurgte. I samme artikel siger PC, at "folk lige nu kun tænker på fejltagelserne"... og så henviser han til koppevaccinen, der havde "succes" sidste år.
-
Og? Jeg taler ikke om ledelsens sammensætning. Hvis ikke de synes så hårdt et slag er en kommentar værd, så er det sdåan
-
…så er det sådan det. Men det ændrer ikke ved at det ikke er PCs beslutning at ændre kursen på den måde. Forresten så synes jeg heller ikke at noget firma nødvendigvis skal ændre kurs bare fordi Lars Hytte kommer med en af sine populistiske udmeldinger
-
Jeg har aldrig sagt noget om at PC skal fyres
-
Aktionærerne har med et slag mistet knap 25% af deres penge og det synes bestyrelsen ikke giver anledning til bare en smule overvejelse eller en lille bemærkning? Pænt arrogant, ærlig talt.
-
Selvfølgelig skal BN som biotek virksomhed udvikle sine eksisterende produkter, men også se på nye muligheder i forhold til pipelinen. At vi i dag lige pt. står et sted, hvor nogle pt. har et minus på deres BN aktier, inkl. mig selv, gør ikke, at vi skal bevæge os ned af en forkert vej, hvor der bruges ikke acceptable ord som pisse ved siden af. Heller ikke selvom det kommer fra dagspressen. Denne form for snæversynet subjektiv tænkning og ikke acceptabelt ordbrug i en situation, hvor der er
-
lidt modvind pt. bidrager ikke til noget konstruktivt.
-
BN er en biotek virksomhed, der lever af at udvikle nuværende og evt. forsøge udvikling af nye fremtidige produkter. Opkøb af andres produkter er også helt ok. Købet af Emergent Biosolution var et godt strategisk valg af ledelsen i BN til billig pris, det giver merværdi til virksomsheden pt. og i fremtiden.
-
Så nu skal vi fremad og evne se objektivt på casen, og ikke blande sine egne følelser i forhold til evt. minusset i øjeblikket på ens depot ind i det. Mit bud er, at vi igen nok skal op i 200-300 på sigt og ved gode nyheder 300 plus. Husk tænk længere frem.

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind