Bavarian Nordic — Juli 2023
-
Shortere vil forsøge at hælde benzin på bålet fra morgenstunden og sætte flere kortsigtede shorts fornar presse kursen så langt ned som muligt. Enig med at ledelsen burde udskiftes nu. Bavarian kan ikke alene leve af Mpox og at 2023 bliver et godt år betyder intet for kursen. For selskabet kan ikke overbevise markedet om at der kommer faste vedvarende indtægter
-
Jeg er også skuffet over det kedelige udfald af RSV fase 3 forsøget. Men når det så er sagt, vil jeg foreslå, at alle debattører der nu har forudsagt dommedag for Bavarian Nordic, skynder sig at sælge på mandag, og samtidig forlader debatten, så den igen kan blive baseret på facts og ikke gætværk. Og ja - det burde også kunne ramme mig, men nu ha jeg fulgt både udviklingen i BN i en årrække og ligeledes deltaget i denne til tider usaglige debat, men grundlæggende bliver jeg ved med at være
-
@Villy: Kurs 100 er nok lidt for vildt, hvis den falder derned. Så køber jeg en del. Kurs 120-130 er nok mere realistisk... Kurs 100 kan dog komme i spil ved generelt dårlig markedsstemning og flere skuffelser, men jeg samler op i 120-130 og mere hvis 100 skulle komme i spil på et tidspunkt.
-
aktionær i selskabet. Nogle af kommentarerne om de fremtidige indtjeningsmuligheder er efter min mening skudt helt ved siden af og ikke baseret på BN's regnskaber og nye indtjeningsmuligheder. Der er jo også en vis sandsynlghed for, at shorterne pludselig vurderer, at nu er der ikke mere at komme efter, og så skal der altså indkøbes ca. 5 mio. Bavarian Nordic aktier for at lukke de fleste shorts.
-
Av det var en af de træls nyheder. Endnu en bekræftelse på det er high risk at investere i biotech selskaber. Det bliver nok ikke sjovt at kigge på kursen de kommende dage. Og så må det også få en konsekvens i selskabet. At der kommer en omprioritering som kommer til at koste xx antal hoveder
-
Historien taler bare i mod det at BN skal blive til en succesfuld virksomhed. I går var det endnu et bevis. Dermed ikke sagt, at den ikke kan blive det. Jeg tror bare ikke på det under Chaplin. Som nævnt tidligere, så vil det alt andet lige være på sin plads med skift i ledelsen.
-
@bikube: tak for afklaring, også mht. Bull certifikaterne. Jeg havde aktien dengang, Medwatch skrev 48%, jeg husker ikke detaljerne præcist. Gudskelov har jeg idag ikke flere Bavarian aktier i min port, den opkørte Prostvac forhåbning og forløbet var vaccinen for mig mht. fremtidig investering i selskabet
-
Vi kan til at få flere nyheder i år ang. Mpox. Det er mit bud.
July 15, 2023: About 316 new cases of mpox and two deaths have been reported to the WHO since June 24, with a significant rise of the disease in the South-East Asian region, mainly Thailand. https://healthquill.com/mpox-cases-on-the-rise-globally-thailand-is-the-new-hotspot/ -
Vi kommer*
-
Teknisk: Bavarian skal sandsynligvis teste ned mod 170
Kursgraf: Markedet vil mandag straffe Bavarian aktien for kikset klinisk forsøg af RSV vaccine
Økonomisk Ugebrev (ugebrev.dk)
-
Dansk biotekaktie ses dykke 20 pct. efter nyt flop: “Kæmpe skuffelse”
Et fejlslagent fase 3-forsøg vil udløse tocifrede kursfald til biotekaktien Bavarian Nordic mandag, mener fem investorer Det danske biotekselskab Bavarian Nordic dropper udviklingen af selskabets rsv-
borsen.dk (borsen.dk)
-
Fra artiklen i Børsen "Vaccinen mod luftvejssygdommen rsv udgør omkring 25 pct. af værdien i aktien, og nyheden vil formentlig koste et kursfald på 40-50 kr. svarende til et fald på omkring 20-25 pct., vurderer Peter Hildebrandt, der er porteføljeforvalter i Advice Capital."
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind