Bavarian Nordic — Juli 2023
-
Og som det skete med Prostvac, så kommer der hele tiden nye aktionærer ligesom der kommer nye skribenter i dette forum, som ikke nødvendigvis kender til historikken eller til
BioBio. Så selskabet kan roligt udstede nye aktier og sætte nye fugle på taget. -
YPE. 23.10. Du skrev, at hoveder vil rulle på mandag. Det var det jeg responderede på.

-
Cubinvest, jeg mener ikke der er nogle investorer der vil skyde flere penge i bavarian på dette tidspunkt efter endnu et fejlagtigt projekt, og hvis de gør vil det blive til en kurs der fuldstændig vil udvande eksisterende aktionærere. Så det vil ikke gå gennem bestyrelsen, derfor kommer der et skifte i strategi og naturligt også spørgsmål omkring en ny ledelse til en ny strategi
-
For aktionærerne i BN kan vi glæde os over, at BN har en god og stabil indtjening på nuværende produkter, også på sigt. Det hele er ikke bundet op på RSV eller øvrige potentielle produkter i pipelinen. Rejsevaccinerne vil igen vise en fortsat flot fremgang ved fremlæggelse af halvårsregnskab 23. august 2023.
-
Koppevaccinen præsterer rigtig godt i forhold til løbende aftaler med USA, Storbritanien og Canada - plus Mpox gør, at koppevaccinen har bidraget til rekord store indtægter. Koppevaccinen vil fortsat fremadrettet give gode indtægter. Opkøbet af Emergent Biosolutions til fordelagtig pris bl.a. i følge Sydbank vil også fremadrettet sikre gode indtægter.
-
Alt i alt ingen grund til panik - eller diverse dommedagsprofetier herfra - Se på fakta. BN har allerede en solid forretning - ingen grund til bekymring med kursen på sigt - husk at tænke mere end et par dage ud i fremtiden.
-
Cubinvest2021. Ud fra tidligere adfærd har du fuldstændig ret! Hvis der er en reel bestyrelse melder de mandag ud, at PC og bestyrelsen er blevet enigevom, at PC har meddelt, at han gerne vil noget nyt og vil overlade roret og den daglige ledelse af selskabet til en ny samt at man har sat gang. I en proces med at finde emne direktør. Man takker ham for hans store engagement og så videre. En melding der vil give ro og hvor alle ved, at man i bestyrelsen skal bruge tid på at få justeret strategien
-
POPN, hvor langsigtet mener du man skal være i en aktie? er 22 år for lidt? På mandag kan investorer, som har været lang i BN vågne op til en kurs tæt på den i starten af år 2000. Du vildleder lidt. Jeg har været så tæt på at købe en stor portion hver gang jeg har læst dine indlæg. Glad for jeg ikke gjorde det.
-
Det er meget fint med din optimisme @POPN, men jeg tror de fleste analytikere og investorer havde netop bundet meget af casen på både RSV og Covid. Og det er også fakta, at de har fejlet i begge. Det er ikke rejsevacciner e eller koppevaccinen, som casen og forventningerne til høje kurser har været bundet op på
-
Men jeg tror ikke der er en reel bestyrelse, de er styreret og valgt af PC. Om ATP så har vilje og mod til at steppe op
må tiden vise -
@Cubinvest 23:40 De fleste analytikere havde sat Covid- og RSV-vaccine til 0 kr.
-
Så har jeg godt nok sovet i timen @Cupcake… troede at det kun var Covid
-
Helge. Kl. 1943. Tak. Enig vedr. at der heldigvis er en hæderlig basisforretning i BN i dag. Derfor er BN ikke økonomisk afhængige af, at RSV skulle lykkes. Derved står BN også meget bedre i dag økonomisk i forhold til tiden omkring Prostvac.
-
Cupcake. Kl. 2347. Ja, korrekt og vigtig pointe!
-
POP. Der er absolut intet nyt i min holdning til selskabet. Dermed ikke sagt, at jeg anbefaler at købe aktien.
-
Det væsentlige vækstpotentiale i BN ligger pt. fortsat i fortsat øgede indtægter fra rejsevaccinerne og koppevaccinen. Begge områder er der fremgang indenfor. Opkøbet af Emergent Biosolutions til fordelagtig pris bl.a. i følge Sydbank har også et godt vækstpotentiale. 23. aug 2023 får vi mere info om de finansielle påvirkninger i forbindelse med opkøbet.
-
Chikungunya har BN fortsat i pipelinen
- smitte via myg er udbredt mange steder i verden. Myggene spreder sig mere og mere i Europa pga. det varmere klima mm. https://www.bbc.co.uk/news/health-65985838.amp - God artikel fra juni.
-
Som jeg ser det,. Er mva-bn ikke burgbart i ret mange andre steder end kopper og ebola. Cancer , rsv og de forskellige projekter janssen købet er alle lukket ned. Derfor vil der nok ikke bliver brugt flere penge på den Teknologi. Bavarian har så købt nogle vacciner som de kan producere men ikke udvikle nye produkter ud fra, det stiller dem med et kæmpe problem omkring fremtiden og hvordan der skal komme nye emner i pipeline?? Og dermed fremtidige vækst muligheder.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind