Bavarian Nordic — Juli 2023
-
Der var en rigtig god performens af Henrik i går på vegne af ledelsen og BN! Er ikke i tvivl, BN’s RSV fase 3 skal nok falde godt ud
Kan klart anbefale andre at se klippet 
-
23 Mpox tilfælde i Taiwan på en dag.
-
Kraken23, tror det er vigtig vi forholder os til den virkelighed, der er for Bavarian. Ja der kommer tilfælde af MPOX, men tvivler meget stærkt på, at det vil udløse en voldsom efterspørgsel. Fokus skal være rette mod RSV, jeg har afskrevet COVID efter de udtalelser der kom fra selskabet i går. Fejler RSV vil jeg tro, at selskabet har brug for en meget lang periode, hvor de beviser at de er et vaccineselskab, vi skal have tillid til. I hele den process, kan kursen falde rigtig meget herfra
-
Hvis 6-8 analytikerne og BN har ret, så spår de et stort marked for RSV med flere udbydere, hvor BN også får en del af markedet.
Under hele den proces - kan kursen hurtig stige:) -
Mpox tilfælde kan hurtig stige markant. Derudover er der store mørketal verden over. Koppevaccine fra er en god indkomst for BN også i årene fremover.

-
8 nye Mpox tilfælde i UK - vel at mærke kun registrerede.
-
Flere lande opfordrer til vaccination mod Mpox. Bl.a. CDC med det Hvidehus i ryggen, Myndighederne i UK, Sundhedsstyrelsen i Danmark. Det store fokus på de anbefalinger har kæmpe betydning for BN, der har Jynneos. Det er lidt et drømmescenarie at have en vaccine, som store anerkendte lande og organisationer anbefaler folk at blive vaccineret med. Godt at BN og ledelsen i sin tid også fik koppevaccinen godkendt mod Mpox:)
-
Signalværdien er klar - Mpox skal tages alvorlig - ellers valgte disse store lande og organisationer ikke at køre større vaccinationskampagner og anbefale vaccinen fra BN.
-
Rigtig fint ledelsen fik godkendt vaccinen til MPOX. De har nu også haft succes med salget, det var sidste år det virkelig betød nogen. I år mangler vi stadigvæk resultater, end andet end de små ordre selskabet har fået. Kommer der ikke ydeligere betydelige ordre, er jeg nødt til at sige, at deres MPOX og salget heraf, er fuldt priset i den nuværende kurs. Derfor skal der andet til, inden vi kan forvente kursstigning herfra
-
Der er også rigtig mange andre ting, der er haft betydning og har betydning for aktien i dag - renter, inflation, krig, sektorrotation mm. Dertil kommer, at mange shortere spekulerer, ikke ønsker en højere kurs for BN. Havde nogle af de eksterne forhold været mere gunstige plus der ikke var så stor interesse for ikke at ønske en højere kurs i BN, så havde vi haft en højere kurs end i dag. Eksterne forhold må vi leve med. Indirekte håb om / sats på at en virksomhed ikke lykkes med dens
-
Vacciner til gavn for mange mennesker i verden, det får du ikke mig til at håbe eller satse på, men sådan er den økonomiske tilgang, tankegang, nogle gange kold og kynisk. Sådan er det.
-
BN er i gang med en transformation med satsning på bl.a. flere rejsevacciner i porteføljen. Økonomien er på rette vej. Tak til ledelsen i BN for at bringe BN på rette vej - det bliver kun endnu bedre fremadrettet - med en tidshorisont på 1-3 år er der stor chance for en rigtig god gevinst i BN

-
Moderna announced Wednesday that it has submitted several global marketing applications for its experimental mRNA-1345 vaccine to prevent lower respiratory tract disease associated with respiratory syncytial virus (RSV-LRTD) and acute respiratory disease (ARD) in adults aged 60-plus. The company is seeking approvals from regulators in the EU, Switzerland and Australia, and has also initiated a rolling submission for the mRNA-based jab in the US. https://firstwordpharma.com/story/5757939
-
@POPN - du er utrættelig. Tak herfra. Så længe aktien shortes, skal der leves med volatiliteten, der vel egentlig også kan udnyttes til ens egen fordel... I hvert fald er Bava en af de mest handlede, og hvor der sælges, der købes ... Seneste Investeringspodcast med Hansen & Larsen omhandler bl.a. shortning, herunder Bava. Som altid værd at lytte til.
-
Shortpositioner på danske aktier https://www.proinvestor.com/boards/113775
-
Så fik jeg også lyttet til præsentationen på HCA. Synes det var en god, ærlig og professionel optræden af Henrik. Han bekræftede for mig, at det spændende ift. BN er RSV og at RSV vaccinen i den grad stadig er i live og at de har store forhåbninger til den. Det er på grund af RSV at jeg er inde i aktien, så det var dejligt at høre at det er on track. Jeg glæder mig meget til at de fremlægger deres resultater (også selvom de bliver nummer3)
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind