Bavarian Nordic — Maj 2023
-
min pointe er netop som Janolsen nævner det, at inden man køber yderligere til ville det være fint at man kan showcase at man faktisk er i stand til at skabe merværdi ved det tilkøbte, tror den generelle emperi på dette område tilsiger at der er mange der ikke formår at skabe merværdi ved M&A... det virker blot en anelse som om man er meget dedikeret til at levere på dette 1 bn target i 28 at any cost (her tænker jeg specielt på udvanding af de mindre aktionærer)...
-
Jeg føler mig heller ikke udvandet - når man køber noget, som giver pengene fint retur over de næste år. Men selvfølgelig, hvis ledelsen har givet urigtige gæt på værdien - så er det ikke godt. Men jeg tager det helt roligt - de 2 nye vacciner vil være med til at lægge en solid bund i indtjening sammen med de andre rejsevacciner.
-
Det kommer an på, hvornår man skal regne med udvandingen. Ser man på kursen nu (ca. 209 kr.), så er der ingen tvivl om at vi er blevet kraftigt udvandet siden emissionen (kurs ca. 230). Om kursen ligger højere op og nogle år kan man kun gisne om. Men lige nu har selskabet ikke skabt reel værdi for aktionærerne. Der er stadig tale om flere fugle på tagfoden.
-
Det er jo netop derfor jeg har investeret, fordi jeg forventes at tjene penge. Jeg må så konstatere at det ikke helt gik som forventet, hvilket skyldes de fejlskud som ledelsen har foretaget. Kan godt være det kommer senere, men det ændre ikke på den nuværende situation
-
Nu havde ledelsen jo i går alletiders mulighed for at profilere aktien. Hvad der blevet sagt ved jeg ikke, men det er åbenbart noget som marked ikke syntes var fantastisk. Dette til trods for at flere analytikere har kursmål, markant over 350. Så god til at sælge varen er ikke just det jeg forbinder med ledelsen
-
Der har indenfor de sidste ti år undervejs været flere gode tidspunkter at sælge på og få en gevinst
At man sover i timen og bare lader sine aktier stå, det er sjældent nogen god og fornuftig løsning uanset selskab. Indenfor de seneste 3-4 år har BN haft fokus på ny strategi med større fokus på vacciner. -
Vi så blomsten af det sidste år og i år, ligesom jeg kun ser positivt på fremtiden:) Alene indenfor de næste 3-4 måneder får vi 3-4 nyheder, potentielle kurstriggere.
Bare hold fast derude og hav mere tålmodighed end en dag frem i tiden 
-
Kursen skal nok blive væsentlig højere indenfor de næste pr. måneder eller år. Udvanding er i den forbindelse på ingen måde aktuelt for mig. Jeg ser længere frem end lige dagen i dag

-
En proaktiv ledelse kan vi bruge - stor ros til ledelsen i BN, der køber virksomhed til en god pris, når muligheden opstår
Der bliver vist handling og fokus på at vækste og skabe en endnu større virksomhed på sigt 
-
Janolsen - skynd dig at sælg - helst i dag og ikke i morgen
Du kan sælge dine aktier til mig til dagens kurs!:) -
Jeg køber aktier, fordi jeg forventer stigning, det er logisk. Janolsen du skriver, at "det ikke helt gik som forventet" datid, hvad forventer du fremadrettet? Bava udvider i Kvistgård og køber en fabrik sammen med de to nye vacciner. De har samme problem som Novo, de kan ikke følge med efterspørgslen. Det er jeg sikker på, at der er penge i. Jeg er helt rolig ved, at Bava "har købt aktier i Emergent", de har helt sikkert mere viden end jeg.
-
Jeg har respekt for der muligvis ligger noget i fremtiden, der kan være godt for aktíen. Men jeg har samtidig måtte sige nej til alternative afkast i mange år, da jeg har været så dum at tro på vi havde en ledelse der evnede at drive en fornuftig forretning.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind