Bavarian Nordic — Maj 2023
-
Tror også at ATP snart reagerer på den ringe performance den nuværende ledelse har haft. De investerer trods alt danskerne penge, og kan ikke leve med det fejlskud Bava har vist sig at være.
-
Kunne det tænkes, at nogle af Mpox aftaler, som blev indgået sidste år var bettinget nogle specifikke forhold omkring smitte eller andet? Altså at der var mere tale om en rammeaftale. For ellers hænger det ikke sammen med de vacciner der er leveret i Q1. Ledelsen skal på kommunikationskursus nu.
-
3 store resultater venter indenfor 3-4 måneder - bedøm ledelsen på dens endelige resultater. Indtil de foreligger er der så meget ligegyldig spekulation i aktiekursen både fra shortere og folk med meget kortsigtet investeringshorisont uden tålmodighed - dette sammenholdt med krig, inflation og stigende renter mm. - eksterne forhold - giver meget udsving.
-
Som langsigtet tålmodig investor er der ingen bekymring her. BN bevæger sig i rigtig retning. Ledelsen agerer proaktivt med opkøb mm., der opstår i markedet, sats på vacciner - Mpox, hundegalskab mm. De gode resultater skal nok komme på sigt, der vil give en væsentlig højere aktiekurs end i dag

-
POPN jeg har bedømt ledelsen på de resultater der er skabt de seneste 7-10 år, som jeg syntes er lang tid. Når jeg er kritisk, skyldes det ikke det sidste kvartal, men den lange årrække jeg er blevet snydt for afkast, grundet en meget meget ringe ledelse
-
BN er i gang med en ny strategi - transformation, igangsat indenfor de seneste 2-4 år. Det tager tid, men BN er på rette vej. Uanset det - så har der undervejs indenfor de seneste 10 år været gode muligheder for at komme ud med et positivt afkast. Min strategi er at investere penge, som potentiel kan stå i 1-3 år, så skal der nok komme tidspunkter, hvor der kan sælges med positivt afkast. Kodeordet er tålmodighed. Der er en god chance for, at kursen igen indenfor 1-3 år kommer i 300 plus for
-
at være beskeden. Så nuværende kurs ser jeg som en gave.
-
..er overhovedet ikke bekymret for om der er ordre nok til det lovede. De kommer til at levere 15 mio doser i år med ordrer til langt flere de efterfølgende år.
-
Har solgt fra undervejs. Kurserne på aktiemarkederne er påvirket af mange eksterne forhold. Bl.a. krig, renter, inflation og Covid mm. Kurserne går op og ned. Det samme gør nogle af de eksterne forhold. Biotek er derudover tålmodighed. Perioder uden nyheder. Dette tilsat meget spekulation, short, kort- og langsigtede investeringshorisont, for ikke at glemme mange daytradere, i BN, giver med førnævnte forhold store kursudsving. Taberne er ofte folk med lidt tålmodighed, der ikke kan tåle at se
-
røde tal i nogle perioder, mens de ejer deres BN aktier.
-
Det kræver selvfølgelig at du ikke lukker øjenene undervejs, men følger med i kursudviklingen - har en aktiv pleje og fokus på din investering - men det tænkte jeg godt folk kunne regne ud

-
Der er jo også ekstern påvirkning af kurserne. Du kan da nemt være lang i en aktie, hvor du f.eks. ligger med 70% fast, og 30% du kan handle af og til.
-
@Erikf 19:21. Det du skriver, har jeg, til dato, aldrigt set skrevet ind i en forretningsgang for en ledelse i et børsnoteret selskab.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind