Bavarian Nordic — Marts 2023
-
Aktier/tendens: Banker spiller fortsat førsteviolin før inflationstal https://www.proinvestor.com/investornyt/954323/aktier-tendens-banker-spiller-fortsat-forsteviolin-for-inflationstal
-
Pænt overfladisk artikel i børsen. Men som dog viser hvor sindsygt det er at, der med de udsigter og omsætning der er i bavarian, at vi ligger så langt nede. Jeg kan reelt ikke se hvad faldet under kurs 300-325 har af relevans i forhold til det som sker omkring selskabet.
-
Den kan falde meget mere endnu. Dem der kigger på den rent teknisk ser næste støtteområde ca. 30 kroner længere nede:
"Bavarian Nordic gik ned med 3.2 procent til en slutnotering på 189 kroner. Dette var den femte dag i træk,at aktien faldt og den sidste måned er aktien faldet med hele 18.1 procent. Aktien udløste et salgssignal på stigende volumen ved bruddet ned gennem støtten ved 194 kroner i en rektangelformation. En videre nedgang til 152 kroner i løbet af syv måneder indikeres." -
Men det er klart, at kommer der ingen nyheder eller dårlige nyheder i de næste 2 måneder, så er den kurs ret realistisk.
-
Jeg tror, at markedet har svært ved at forstå, hvorvidt kapitalforhøjelsen og opkøb af vacciner skyldes en forstærkning af deres nuværende portefølje og en god skridt mod 2025 mål eller manglende tro på deres 3 fase 3 forsøg, hvor opkøb skal fungere som sikkerhedsnet... hvis det giver mening
-
Nu er det vel ikke ene og alene TA der priser aktien, så det behøver ikke at gå så galt. Jeg er meget enig med Susinvest, at timingen i deres kapitaludvidelse stinker, men det er jo ikke første gang vi oplever det, sandsynligvis heller ikke sidste gang
-
Her er Bavarians største aktionærer: ATP Arbejdsmarkedets Tillægspension (11,4%) - Invesco Advisers, Inc (4,14%) - The Vanguard Group, Inc. (2,78%) - Norges Bank Investment Management (2,60%) - Dimensional Fund Advisors LP (1,67%) - BlackRock Fund Advisors (1,35%) - Nykredit Bank A/S (Investment Management) (0,98%) - Bellevue Asset Management AG (0,92%) - Polar Capital LLP (0,71%) - Handelsbanken Fonder AB (0,68) https://de.marketscreener.com/kurs/aktie/BAVARIAN-NORDIC-A-
S-1412846/unternehmen/ -
-
Måske der er frygt for, at Bavarian bruger en af de banker, som er truet siden krak af de andre banker i USA? Men de burde ikke have meget gæld nu?
-
Nå ja, selvfølgelig. Hvordan kan man finde ud af det?
-
Danske Bank og Nordea har stillet et mellemfinansieringslån på 1,5 mia. kr. til rådighed ifm. opkøb af de nye vacciner...men har de noget i klemme i Sillicon Valley Bank eller Credit Suisse? Jeg forstår ikke, at selskabet ikke melder noget ud fordi jeg er ret sikker på, at dagens kursfald hænger sammen med banker og finansiering
-
Jeg kan godt lide, at Børsen skriver, at det var "særligt udvalgte investorer", der fik lov til at deltage i Bavas emission. Så er jeg glad for, at jeg ikke var særligt udvalgt.
-
Gad vide, hvad disse særlige investorer tænker nu om deres opkøb.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind