Bavarian Nordic — Februar 2023
-
Derfor denne hjemmeside bærer sit hellige navn og det bør vi vogte over. Indholdet er ikke bedre end det vi skaber.
-
Glæder mig vi i det store hele er enige. Men der er også forskellige måder at udtrykke det på.Den ene kan være lige så god som den anden
-

-
Janolsen: Det der sker lige nu har IKKE noget med tillid til ledelse - den bliver mega hårdt shortet disse dage, så vent til de har raset ud. Ved ikke hvad shorterne lige har set, som andre markedsdeltagere ikke har set. Men der er smidt ca 800000 aktier ud i shorts de sidste 2 dage
-
Det som shorterne har set får vi andre nok at se om et par dage, når det kommer på aviserne
-
Jeg har flere gange været i dialog med selskabet og ytret min holdning til deres evige tavshed omkring presset der er på selskabet. De svar jeg har fået er at man alene holder fokus på at producere, og ikke bekymre sig om kursudviklingen i aktien. Det vidner da tydeligt om en ledelse, der ikke er sin opgave voksen
-
Finansmanden: Sådan skal det være! Bavarian skal ikke hype deres egne aktier, men skal koncentrere sig om at producere og vise resultater. Jeg har tillid til firmaet - og synes de agerer som de skal. 7-8 opjusteringer på et år, godt køb osv - hvad kan de gøre mere?
-
Problemet med shorts er at de altid virker til at være 2 skridt foran. Det er som om at de enten har en krystal kugle eller så får de afgang til info før markedet. Og jeg taler ikke om de små aktionærer, som forsøger sig med shorts. De er de store fonde, som har adgang / kan købe sig til rapporter og informationer.
-
Korrekt Cupinvest2021, er overbevist om at vi kun har den halve sandhed. Virkeligheden kan vise sig at være meget skræmmende for selskabet. RSV fejler (har kostet 1,8 mia.) COVID vaccine kan muligvis bruges som supplement, men ikke noget med stø
rre volume -
Per Hansen blev citeret i Euroinvestor lige efter nyheden om emissionen: "Aktien vil formentlig fra morgenstunden falde lidt tilbage fra gårsdagens lukkekurs og ned imod udstedelsesprisen, men næppe helt derned. Det skyldes forventning om fuld finansiering, og at der til kursen på 233 var en større efterspørgsel end udbud". Men næppe helt derned .... til kurs 219,60 som nu? Jeg gad godt høre, hvad Per Hansen mener nu
-
Nu trænger debatten vist til at falde til ro igen. Da jeg går ud fra, at de fleste debattører for det første er aktionærer i BN og for det andet ikke sidder med over 5% af aktierne, så driver Bavarian Nordics ledelse ikke virksomhed for at skabe kursgevinster for småaktionærerne og da slet ikke med kort tidshorisont. Det ville være ønskeligt, at deltagerne i chatten ville analysere de data - både dem vedr. økonomi og dem med foreløbige data fra Covid og RSV - og så på det grundlag diskutere BN.
-
Dagens størte fald ............................................. rigtigt det er selvfølgelig vores dejlige BAVA
-
Sidste gang short blev øget så meget kom Carnegie pudsigt nok med en nyt kursmål og anbefaling få dage efter. Mon ikke vi ser det samme igen.
-
Shorts er nu på 6,35% https://oam.finanstilsynet.dk/#!/stats-and-extracts-most-shorted-danish-shares
-
ca 1.4 mio aktier kastet på markedet af shorterne i løbet af en uge. Der sker altså noget, som vi først får at vide om et par dage... det er altså ikke normalt
-
216,50
I dag %
-3,05%
I dag +/-
-6,80 Hvad fanden sker der ? -
Og dem som lige har betalt 233 kroner pr. aktie med 5% rabat må føle sig lidt dumme tænker jeg...
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind