Bavarian Nordic — Januar 2023
-
@Cubinvest - tak. Mener denne fra 25/1 kan være originalen
https://www.radboudumc.nl/en/news-items/2023/corona-vaccine-based-on-new-technology-tested-in-clinical-study -
Så Covid-vaccinen er nærmest ikke prissat i analytikernes kursmål,,, det giver lidt mening. Men ok, det vidner lidt om, at de ser mere potentiale i Mpox og RSV
-
En bruger / skribent på Nordnet, som kalder sig "vonKrox" har i dag skrevet dette indlæg, som jeg synes er ret interessant:
-
"Teknisk analyse på en bioaktie. Der i dag til dag kort/mellemlang bane) er nærmest total afhængig af nyhedsflow/tilfældighed. Abekopper = i voldsom plus / Amerikanske myndigheder anbefaling =
i minus. Det tangerer kaffegrums. Med hensyn til den amerikanske politik, så er det i skrivende stund umuligt at de retningslinjer ændres før der kommer data og godkendelse af ABNCoV2 - ligesom alt andet i verden. Jeg tror at den slår ALT på holdbarhed/varighed og marginalt bedre på rent faktisk sikre (.) -
man IKKE får sygdommen - i stedet for bare at tage toppen af symptomer. Det går jeg ikke baseret på håb - men ud fra hvad data indtil videre har vist. Bavarian har et ret godt samarbejde med US - og kommer de på markedet med noget der rent faktisk virker - kan der jo (som alt andet i verden) tages nye beslutninger. Personligt har jeg taget Covid helt ud af ligningen - der er RSV - men vigtigst af alt - en god infra struktur der er bygget op og en - omend lidt smal produktlinje. Den vil (.)
-
formentlig blive øget stille og roligt - eftersom bundlinjen er ret så fornuftig. Jeg har medio 2024 som - midlertidig - horisont. Køber i intervallet 200-250 - som jeg synes er fint. Personligt tror jeg bund i 204,325 og med candlestick i begge ender
120 ville være dejligt at købe på;) men hvorfor ikke gå efter 2.5" -
BN/Adaptvacs COVID-vaccine er monovalent ligesom alle de originale mRNA-vacciner fra Pfizer og Moderna, og alle er baseret på Wuhan (den oprindelige stamme fra Kina). I fase 3 testes BNs vaccine op mod Pfizers monovalente Wuhan vaccine. Der måles på neutraliserende antistoffer mod Wuhan og mod varianter (såsom BA.1 og måske fx XBB.1.5), samt også på bivirkningsprofil.
-
Data fra Pfizer/Modernas monovalente vacciner vs. BNs monovalente vaccine (fase 2) viser umiddelbart samme tendens – at det neutraliserende antistofrespons bliver dårligere ”jo nyere” coronavariant, som man har fat i. Dvs., at BNs ikke rammer bredere end de monovalente. Spørgsmålet er så, om den ”rammer hårdere”. Her kan man finde data fra andre studier, der peger lidt i begge retninger.
-
Når data for fase 3 kommer ud, vil BN altså have et svar på, om deres vaccine er bedre målt på antistoffer og bivirkninger end Pfizers originale vaccine. Dog siger det hverken noget om, at den virker direkte beskyttende mod infektion eller om den virker bedre end de opdaterede (bivalente) mRNA-vacciner.
-
-
Jeg undrer mig lidt over, at vi skal modtage fagligt indblik og saglige argumentationer fra en skribent (BioBio) og ikke fra selve selskabet. Jeg er klar over, at de ikke skal ud og forsvare sig hver gang der kommer dårlige nyheder eller kursen falder, men alligevel kunne de godt give et interview og forklare markedet, om deres vaccine bliver relevant? (lidt ønsketænkning herfra)
-
@Cubinvest - men har Rolf ikke netop gjort det?
-
Hvornår? Han svarede i øvrigt ikke på min mail... de må have travlt med at sælge Mpox vacciner
-
Jeg mener ikke det sidste interview for HA Capital, men i lyset af den seneste udmelding fra VRBPAC/ FDA. Det har gjort investorerne nervøse og man sætter nu spørgsmålstegn ved, om deres vaccine overhovedet bliver relevant
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind