Bavarian Nordic — Januar 2023
-
Her link til eventet, kan være Tedros uddyber https://www.who.int/news-room/events/detail/2023/01/23/default-calendar/WHOs-health-emergency-appeal-2023
-
@WT Her er WHOs beregningsmetode https://www.who.int/about/funding/invest-in-who/investment-case-2.0/return-on-investment
-
excellent, tak
-
https://us02web.zoom.us/webinar/register/2016738785205/WN_BSw7lxqxTBCSnTQsAyUDmA -den har måske været bragt?
-
Tak @Kirt. Ja, den er blevet delt her tidligere.
-
Godmorgen

-
Efter en lidt stille tirsdag lægger jeg op til en "gammel" nyhed, som jeg faktisk først registrerede, da jeg læste artiklen 2. gang. Men I har sandsynligvis tænkt over BN's tilgang til RSV vaccine til børn ""Pediatric development is a lot more complicated from a regulatory standpoint," Chaplin said. "There are real safety concerns about going into young babies."
After wrapping studies in older adults, Bavarian Nordic plans pediatric studies that use what it learned about the safety and effectiv
-
effectiveness of its RSV vaccine. Vi ser ud til at starte i rødt efter et par grønne dage, men egentlig hellere end start i rødt og så med sandsynlighed ende bedre, end starte fint i grønt og så ende i rødt. Ja, vi kender vist efterhånden allesammen BN aktiens mærkværdige bevægelser!
-
Ja @Match, de har jo allerede stærke fase 2 resultater i børnegruppen, men som jeg også vendte med Cupcake, det er måske lettere/hurtigere at få godkendelse mod en mere begrænset indikation først, og så efterfølgende udvide den...hvor man selvfølgelig bruger erfaringerne som du skriver...giver god mening.
-
Ja...helt enig..men nok usandsynligt lige foreløbigt, da de nok gerne vil have muldvarpeskindet fyldt helt op, så de kan rykke, når det rigtige viser sig...
-
...jeg tror de vil vækste yderligere, med en større produktpalette. Der er jo et target om, at blive det største vaccineselskab...i verden? Men tilbagekøb ville med rimelig sandsynlighed sætte en stopper for disse vilde udsving vi ser, så er meget ønskværdigt. Måske bare for et år, hvis der ikke umiddelbart er noget på bedding.
-
På et tidspunkt gør det vel...når der er så meget cash at det ikke kan formøbles på anden vis

-
Danske Bavarian Nordic er på finanshuset Cowens liste over biotekfavoritter i år efter nogle magre år for biotekinvestorerne.
Den amerikanske S&P Biotech ETF faldt sidste år med 26 pct., hvilket var den dårligste udvikling nogensinde, skriver Bloomberg News.
Det kom efter et fald på 20 pct. i 2021.
Efter to dystre år for små til mellemstore biotekvirksomheders aktier, er sektorens fundamentale forhold igen sunde, vurderer Cowens analytikere, der håber, at aktierne i de innovative virksomhed
-
til outperformance på et tidspunkt i løbet af 2023, skriver Cowens biotekteam i et notat ifølge Bloomberg News.
.\˙ MarketWire
-
Som jeg ser det har BAVA, nu før jul fået en ny rammeaftale med EU, pg de siger der allerede er bestilt mange vaccine doser i den forbindelse, de har også offentligjort et større overskud, super. Men kursen flytter sig ikke, hvad er grunden?. Jeg tror det er fordi ledelsen ikke får lukke spekulationer omkrig kapitaludvidelse, same at markedet ikke helt tror på at mva-bn kan bruges til RSV. De to ting er nok tol at holde kursen nede, tror jeg..
-
Jeg synes nu nok, at man med udbetaling af 600 mil lån har fortalt, at man ikke ser behov for kapitaludvidelse. Der er god chance for mpox vaccine salg i mange år, når den nye frysetørrede kommer på banen. Så det må være frygt for at fejle i de 2 fase 3 forsøg, som skræmmer
-
Plus - som Susinvest påpeger - de uigennemskuelige kursbevægelser, som givetvis stammer fra investorer/algoritmer, der styres af mønsteret i disse kursbevægelser, hvor flere dages stigninger stort set altid afløses af dage med fald/hjemtagning af gevinster. For en almindelig investor er det forbundet med større risici end normalt at satse på BN aktier. Det skræmmer nok mest, for bundlinien er flot i de kommende 2-3 år.
-
Onsdagens aktier: Svag prognose kostede Netcompany dyrt https://www.proinvestor.com/investornyt/931480/onsdagens-aktier-svag-prognose-kostede-netcompany-dyrt
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind