Bavarian Nordic — Januar 2023
-
...ja. vi brugte jo en hel aften på at diskutere ordlyd på aftalen dengang...og eu def. af agreements, mv...

-
Det var - og er - mit indtryk, at markedet og mulighederne for RSV vaccinen er langt større end Covid. Jeg synes også, at Rolf var tryg ved de foreløbige resultater og meldinger, og desuden kan jeg ikke forestille mig, at store kinesiske Nuance vælge "bitte" Bavarian Nordic uden at hve undersøgt de to første fase-resultater samt møder med Bavarians eksperter. Jeg betragter stadig sessionen som meget positiv for BN, og vi endte da også i positivt terræn omend med hiv og sving.
-
Godmorgen

-
Jeg tror at bava vil gøre dig selv og aktionærere en stor tjeneste ved at få lukket alt snak omkring kapital udvidelse ned hurtigst mulig. Det vil være godt for kursen og hvis de får brug for kapital om et par år kan de åbne op igen om et par år, når kursen så er et andet sted.
-
Problemet er, at de kun kan nå deres 2025 mål ved at både Covid og RSV lykkes. Går disse projekter i vasken, så har de reelt kun 4-5 vacciner i butikken... og det harmonerer ikke godt med at være "et af de største / ledende vaccineselskaber i Verden". Så de skal have døren til M&A åben, desværre.
-
Med GSK-opkøbene har Bava vist, at de mestrer opkøb. TBE og Rabies og nu Mpox har også udbredt kendskab til firmaet blandt købere af vacciner/sundhedspersonale. At føje flere produkter til palletten giver vel god mening - især når prisen er attraktiv.
-
@Kraken Enig - men det er jo ikke nyt, at M&A er et muligt "værktøj", så investorer ved vel, hvad de har købt, når de ejer aktier i Bava. @Susinvest - men Bavas vækststrategi beror sig IKKE udelukkende på opkøb. Skal man sammenligne med andre virksomheder i en helt anden boldgade, kan man vælge DSV fremfor ISS...
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind