Bavarian Nordic — December 2022
-
Fint. Du burde med +10 års erfaring vide, at øjnene er på bolden herinde
-
Tag en timeout på emnet nu. Jeg gider altså ikke at lukke permanent ned og slette indlæg i dag.

-
..som Svanehjelm skrev igår, vi skændes da med stil :-). Helt enig, emnet er uddebateret. Og godt nytår til dig Helge, tak for i år.
-
Ilige måde WT.

-
LLi 09.58 - i min optik ligger det tæt på en overtrædelse af markedsmisbrugsforordningens art 17. En udsteder skal sikre, at alle markedsdeltagere har lige adgang til kursrelevante oplysninger om selskabet. Selskabet skal desuden sikre, at oplysningerne behandles intern viden, og Udstederen bør derfor sikre, at den interne viden behandles strengt fortroligt, og at ingen uvedkommende får adgang til sådanne oplysninger, før de er offentliggjorttredjemand får ad- gang til den interne viden før
-
offentliggørelse -
https://kromannreumert.com/nyheder/nyt-om-intern-viden-udsaettelses-adgangen -
Se tillige Kromann’s notat herom - side 29 - https://kromannreumert.com/sites/kromannreumert.com/files/media/document/Markup af de nye regler for udstedere af aktier.pdf
-
Jeg hverken kan eller skal have adgang til abonnement hos Medwatch eller andre platforme for at få viden om, at man i 2023 har ordre på 8 mio doser Mpox. … for mig var det det der er pointen.
-
… og hvis man ikke har 8 mio doser i ordre, men er tæt på det / tror på det - så sig det … og undlad at sig yderligere på et investormøde i London.
-
… og ja; Jeg finder det både mærkværdigt og udygtigt ikke at guide markedet mere tydeligt med intern viden når man mere eller mindre ved, at man fordobler omsætningen fra 2022 til 2023. I en virksomhed der ligger stabilt kan det måske være acceptabelt først at guide i marts/april i e år, men her. Nahhh - ikke rigtigt. Og slet, slet ikke når man samtidig giver sig tid i et interview til at tale om indkøb af nye vacciner (og måske kapitaludvidelse) når man er i fuld færd med at kører to fase 3
-
forsøg - Covid og RSV. Håber dælme den nye bestyrelsesformand kan få dem til at holde fokus - selv om “drift” sikkert ikke er ligeså sjovt som “nyt, nyt, nyt” for en type som ledelsen. Det er bare ikke der Bavarian er idag. Det står ved foden af at have en Covid vaccine, en RSV vaccine og en Mpox vaccine som de eneste i verden.
-
Interessant vinkel WWW om MAR og offentliggørelse af intern viden. Var det ikke Vestas, der fik sat gang i fremskyndelsen, da de havde siddet lidt for længe på intern viden? Som jeg tidligere skrev, var min vinkel 9:59 ikke, at være kritisk overfor info/viden delt af Rolf (eller andre), men blot skitsere de 2 åbenlyst forskellige informationskanaler og hvordan de blev reguleret. Hilser din vinkel velkommen uden, at spekulere i dit motiv.
-
Du har åbenlyst for mig, en god velargumenteret baggrund
-
LLi: mit motiv er åbentlyst - jeg har massere af aktier i Bavarian og er langsigtet investor. Jeg daytrader ikke. Det kan jeg ikke finde ud af - alene god til indsamling og vurdering af data samt analyse af langsigtede trends. … og ja - jeg mener at Bavarian er stærkt undervurderet ift. Mpox, forventelige data af Covid og RSV samt med rejsevaccinerne, Ebola og samarbejderne med US Army som bund. Ledelsen har jeg ikke tiltro til - så den skal holdes i skak indtil data kommer og så skiftes ud
-
Interessante betragtninger og jeg kan ikke afvise, at du rammer hovedet på sømmet med dine vurderinger. Med tanke på min bemærkning tidligere i dag, tør jeg ikke kommentere ledelsen i Bava. Så bliver jeg først jagtet med høtyve
Men er generelt tilhænger af, at være kritisk investor, mens man holder mulighederne for øje. Så må fremtidens resultater afgøre, hvor vi lander. Lige nu afventer jeg med spænding, at høre 1. 2023-outlook i starten af marts sammen med årsrapporten 22. -
Præcis og tak for debatten ml du og jeg.
-
Godt nytår til alle. Ses måske i morgen og ellers helt sikkert i det nye år. Godt nytår Helge - du og Proinvestor har fået et lille bidrag via Mobile Pay.
-
I lige måde. Godt nytår til det samlede forum
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind