Bavarian Nordic — December 2022
-
jeg har selv overvejet det... lad mig tage tabet nu og så start på en frisk næste år. Men jeg tør nok ikke, selvom at jeg havde regnet med dagens fald allerede
i går. -
Friss millionær -portefølje er da ikke fiktiv penge
-
Er det ikke det? Jeg troede, at de dystede med en pulje fra Euroinvestor som blot var som Børsens aktiespil. Nå, i så fald beklager jeg min uvidenhed.
-
Alle investorer venter på FED, men kan FED gøre andet end at skuffe? Modsat står det til hos udvalgte danske banker, hvor 2022 for nogle af dem kan blive rekordernes år. Nedjusteringer og biotek fanger shortsælgernes interesse, men hvordan ser det ud for AMBU og Zealand Pharma, der begge har været i shortsælgernes søgelys? Værterne kommer også ind på oliepriser og Kinas genåbning, og hvad det betyder for markedet. https://www.proinvestor.com/boards/108485
-
endnu engang er BN for sent ude Pfizers RSV-vaccine får kortere behandlingstid hos FDA
Det amerikanske vaccineselskab Pfizer kan senest til maj stå klar med en potentiel godkendelse i USA af sin RSV-vaccine til voksne over 60 år.Vaccinen har fået særstatussen "priority review" hos de amerikanske sundhedsmyndigheder, FDA, der forkorter behandlingstiden med firemåneder fra de gængse ti måneder. Den ventes at skulle konkurrere mod Bavarians RSV-vaccine, skriver branchemediet Medwatch.
-
Stakkels Helge og proinvestor, med de usagelige indlæg uden rigtig indsigt i BN fra diverse nye profiler her i forrummet. Det ødelægger forrummet. Der venter en god oprydning i profiler lige om hjørnet. Det går ikke med dens slags indlæg, hvis proinvestor skal have dialog med BN fremadrettet. Lad venligst vær med at ødelægge proinvestor - tak.
-
Nu er det heldigvis således, at en lang række indlæg om BN har et vist niveau af kvalitet. Altså med udgangspunkt i bla. børsmeddelelser fra BN samt nanalyser fra forskellige banker og børshuse. Og ikke tomme og meningsløse påstande. Den 17/11 vurderede Nordea, at omsætningen på salget af BN's MPOX vacciner i 2023 ville nå op på over 8 mia. kr. Og de ender i øvrigt ud med et nedjusteret kursmål på 462 kr. ! Et forsigtigt skøn siger, at BN i 2022 ender op med en omsætning på ca. 1,3 mia. kr.
-
Det er mpox, det er Rabipur/RabAvert, encepur og kontraktarbejde plus salg af tredieparts produkter. Som nævnt ovenfor vurderer kompetente analytikere, at omsætningen bliver minimum 8 mia. i 2023. Vi kan alle konstatere, at andre medicinalvirksomheder er igang med eller på vej med både covid-vacciner og RSV vacciner. Men vi kender ikke kvaliteten i forhold til BN's vacciner. Vi ved bare, at BN's covod vaccinebliver meget nemmere at håndtere end de gængse Mrna vacciner, samt at BN har indgået
-
en på sigt lukrativ aftale med kinesiske Nuance Pharma. Op til 225 mio. dollar i forud- og milepælsbetalinger samt stigende tocifrede royaktibetalinger for Nuance's salg i Kina og udvalgte asiatiske lande. Ganske vist er det ikke 100% sikkert, men i det øjeblik vaccinen virker og godkendes vil kursen på BN se helt, helt anderledes ud end i dag. Og så er bare tilbage at ønske debattører i denne tråd, der tænker, før de skriver.
' -
En kæmpe stor tak til dem af jer, der har skrevet i dette Forum i lang tid. I forsøger at forholde jer kritisk, nuanceret og objektivt til BN. Det er en fornøjelse at følge jeres indlæg, læser med, selvom jeg ikke poster så mange indlæg. Lad jer ikke slå ud af de par nye profiler i dette Forum, der trækker niveauet ned, de er der forhåbenligt ikke ret meget længere.
-
Twitter 6/12 "The EU looks poised to move to bivalent Covid vaccines for their primary series. The US currently still gives monovalent vaccine targeting the Wuhan (ie original) strain of SARS-2 as a primary series; reserves bivalent vaccine for boosters." https://twitter.com/HelenBranswell/status/1600169261288128512 Hvad betyder det for Bava's vaccine? Vil den mon også kunne blive godkendt til primærvaccination (1. og 2. stik)?
-
AP d.d. "Speedier drug approvals hit slowdown as FDA faces scrutiny" https://apnews.com/article/health-cancer-business-congress-drug-approvals-e029b9f3f72b4282ad39d2d00902edfe?utm_campaign=KHN%3A Daily Health Policy Report&utm_medium=email&_hsmi=236972652&_hsenc=p2ANqtz-9RJ0EcmsCKfYykM-Rur0hl3JkzeNRb-hHDhGdo_JgjN_dchoAlG27dcUL8UHUBTmp6cM9kUYL1l2lEBLJQWomaurndZVdYSiFXMCl9M3DpXx345MY&utm_content=236972652&utm_source=hs_email
-
Godmorgen

-
Det er svært at bedømme, hvad der er kvalitet. Men alle skribenter bør dog overveje, om det de skriver tilfører noget nyt, eller om det er fyld, gentagelser eller snik snak. Altså nyt om aktien, forsøg, analyser (egne og andres), vinkler på sagerne, konkurrenter, gravearbejde og for den sags skyld også udvikling mht short (ikke om short er noget l… eller det modsatte) m.v
-
Lige præcis det med “fyld og snik snak” er bl.a grunden til at jeg kun sjældent og yderst sporadisk “kigger” i Facebook grupperne, og aldrig kunne drømme om at skrive der. Jeg oplever at 95% af indlæg i FB grupperne er ligegyldigt fyld, gentagelser eller tomgang. PI er normalt
på et langt højere og sagligt info niveau, og det er det vi skal fastholde.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind