Bavarian Nordic — August 2022
-
Lyder fair, men man ved aldrig... En begyndende tilbagetrækning af russiske tropper fra Ukraine, ville give lidt "modvægt", tænker jeg. September måned er vel også kendt for fald efter august-regnskaberne... Men intet er som det plejer... Se blot 10% stigning i C25 i juli...
-
Mandagens aktier: C25 i største fald i to måneder med Bavarian i bund
https://www.proinvestor.com/investornyt/872416/mandagens-aktier-c25-i-storste-fald-i-to-maneder-med-bavarian-i-bund -
Genmab rettede sig . Straks værre med Zealand Pharma med 10% ned lige som Bava.
-
I alle de år jeg har købt / solgt Bavarian sker der altid noget pludseligt, gode nyhed kraftig op, dårlige nyheder kraftig nedad. Biotech kræver en god mave. De kraftige fald som vi har set med fra ca. 375 til 285 på fem børsdage er helt skæv efter min mening. Deres Q2 regnskab var positivt på alt, De har så mange ordr
e at de ikke kan producere mere -
... De betyder at de arbejde med at så andre til at hjælp dem med produktion, der var ikke noget negativ på de to fase tre forsøg. Efter Q2 regnskabet kom det frem
-
...at de har et kræftmiddel som viser gode tanker. Ja så kom der meddelse om at RSV vaccinen at en konkurant er ved at være klar me d
-
...dette, det kom frem at antal syge i USA med kopper at her kan man klare det med nuværende lager. De fortalte på Q2 regnskabet at det tager 6 mdr at producere det - ovenpå Corona tror jeg rigtig mange land vil have nødlagre af denne vaccine nu - så det skal bliver interessant at følge.. Konklusion køb på dette niveau - meget billigt-
-
Vi har store life-scienes selskaber som fylder meget i c25. Når disse falder påvirker det indekset meget kraftigt.
-
Jeg kan nævne Novo, Bavarian, Genmab, Ambu og Coloplast. Læg hertil Vestas og Ørsted som falder kraftigt pga udsigten til stigende renter.
-
Danmark er et meget seriøst investeringsland. Dog er vore aktier højt priset og selvfølgeligt også påvirket, når resten af verdens aktiemarkeder skælver.
-
Go, Trold, og tak.
-
NYT 26/8 "This Is Not the Monkeypox That Doctors Thought They Knew
The patients turning up at clinics often have a range of symptoms that are not typical of the infection." (erindrer ikke artiklen er delt før)
https://www.nytimes.com/2022/08/26/health/monkeypox-symptoms.html -
Janolsen 13:09 - forstår godt hvad du mener, og også godt din bemærkning 12:36. Men troldmanden har nu typisk nogle rigtig gode betragtninger og lige dem i dag er meget fair.
-
Enkommentar1: Det er jeg meget enig i.
-
Godmorgen.

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind