Bavarian Nordic — August 2022
-
Darvin 14:35 - Det er vi helt enige om. Bliver ekstremt spændende at det forhåbentlig eftervises i studiet - og at studiet forhåbentlig er designet til at vise det
-
Godmorgen.

-
Godmorgen.

-
Over i Nordnet er der nogen, som snakker om 290, hvis den følger den opadgående kanal, hvor den gerne skulle springe lidt igen. Ellers kurs ca. 240-245. Jeg ved ikke meget om TA, men jeg går ud fra, at kursbevægelserne vil afhænge af andre faktorer de kommende uger. Mangel på nyheder fra Bavarian, profithjemtagningen og den sure stemning på markedet vil sikkert udnyttes af shorterne, så der vil ikke overraske mig, hvis vi skal ned 5-6% i morgen. Det kan være en genragelse af, hvad der skete (…)
-
(…) i starten af august (d. 08-09).
-
Jeg tror udviklingen bliver præget af den generelle markedsstemning. Ser vi en meget negativ stemning vil et gab luk i 233,3 være realistisk. Men eller kunne 271 godt ligge forskud.
-
Hej er der nogle der kan forklare Trailing stop ved aktie handel. Lad os sige salgs pris 317,50 sætter traling step på 2,50 kr. Hvad sker så ? Åbner aktien i 315 kr. så er den solgt? åbner den i 320 kr. så flytters den automatiske salgskurs sig til 317,50 kr. og så videre ?
-
Trailimg atop er et ordre der sætter en stop loss efter en procentsats, som så følger aktien og i stedet for at sætte den efter en bestemt værdi. “A trailing stop, also called a trailing stop-loss, is a type of market order that sets a stop-loss at a specific percentage below an asset's market price, rather than on a single value. The stop-loss then trails behind the stock as its price moves”
-
Jeg lægger ikke stop loss på denn aktie fordi udsvingen kan være meget store. Shorterne udnytter stop loss ved at tvinge kursen ned i en kort periode for derefter “samle” alle de stop loss aktier, som kommer ud i markedet. Og så er folk ude, når kursen kommer hurtigt op igen. Den kan nemt falde 10% i morgen fra morgenstunden for derefter komme 5% op igen senere på dagen
-
(Udsvingnigerne)
-
@YPE: jeg havde 2400 aktier i oktober sidste år og tog rutchebanen hele vejen ned til kurs ca. 116 i starten af maj måned i år. Jeg må indrømme, at jeg havde dårlige nerver de uger. Men på intet tidspunkt solgt jeg. Først efter, da kursen gik op i juli måned og fik reduceret gevaldigt til en pæn gevinst. Og så har jeg efterfølgende suppleret igen til samme niveau. Og her er vi i dag. Lad være med ar sælge i panik og hold ud, hvis kursen dykker meget. Jeg er sikker på, at viner over kurs 400 (…)
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind