Bavarian Nordic — Juni 2022
-
lille ordre ja, men tænk hellere på at hver eneste ordre, også lille, bekræfter bevægelsen hen imod et beredskab. Der bliver lagt sten på fundamentet lige nu. -
Vil det ikke være mere interessant, med et reelt forbrug af vacciner, i stedet for opbygning af lagerfaciliter og beredskab?
-
Enig med Huginvest. Hver eneste ordre tæller. Jeg mener at have læst et sted, at IMVANEX har et holdbarhed på ca. 5 år, hvis den er opbevaret i minus 50 grader, hvor den kun kan holde i 2 år ved minus 20 grader, som er det forhold BARDA kan opbevare dem på. Derfor bliver de bestilt i puljer for at sikre længere holdbarhed. Som jeg forstod det, bliver de opbevaret i minus 50 grader hos Bavarian… er der nogen, som også har læst dette? Jeg skal se, om jeg kan finde linket.
-
Der må være her tale om den frysetørret udgave? Oplagringen er derfor afhængig af opbevaringsforholdene, herunder temperatur
-
Det er vist ikke unormalt, at alle ordrer tæller med i bøgerne
Men tænker nu, at forbruget af vaccinen er væsentligt for overskudsdannelse på den lange bane -
Og i forhold til oplagring som beredskab (prævention) kontra behandling så står der i Wikipedia: “ Smallpox vaccines containing vaccinia such as Imvanex (Jynneos) can provide around 85% effectiveness against monkeypox. This protection level is calculated from studies using smallpox vaccines tested in late 1980 in Africa.[85][86][87] The UKHSA has begun using Imvanex as post-exposure prophylaxis for close contacts of known cases.” Som jeg forstår det, så kan den også anvendes efter smitte
-
Der har været en del hemmelighedskræmmeri (national security) fra CDC vedrørende antal doser Jynneos til rådighed, men nu melder BN endelig ud, at USA faktisk har > 1 mio. doser (frys) i USA og DK og at hylde-holdbarheden er 3 år. Endvidere fortæller BN, at USA har købt 30 mio siden 2010 men 28 mio. er udløbet. Sidst oplyser BN at de til sommer har planer om at forhøje årlig produktion til 30 mio. doser. @WWW (08:10) hvis du har ret, så skal jeg pensioneres....
-
-
Tak for linket Cupcake. Der står også i artiklen, at CDC foretrækker Bava, men at “The U.S. government also has a stockpile of more than 100 million doses of ACAM2000, made by Emergent BioSolutions, McQuiston told reporters last week. The U.S. had released 500 doses of Jynneos and 200 doses of ACAM2000 as of Tuesday, according to the CDC”. Spørgsmålet er, om ACAM2000 vil anvendes nu og om de også har en begrænset holdbarhed som Jynneos
-
Kan kun anbefale, at I hører/ser 3. session vedr vacciner af WHO's monkeypox konference i går. Det varer i alt 1, 5 time og der er en del væsentlige præsentationer samt efterfølgende debat med deltagelse af BN. Se link hertil (og evt. mine betragtninger) i mit indlæg i går kl. 20.55 mv. Som jeg konkluderer i går kl. 21.05 forstår jeg det således, at der skal yderligere studier til og så må vi håbe, at BN ikke overhales indenom.
-
Nå, der står også “Given the potential side effects of ACAM2000, the vaccine would likely only see wide use in the context of a major smallpox epidemic because that virus is so deadly” så her må BN være mere oplagt
-
@Cupcake: en lille rettelse til dit tidligere tråd. Som jeg læser i artiklen, så står der ikke at de vil producere 30 mio. nu, men at de har den årlig produktionskapacitet “Bavarian Nordic plans to increase production this summer and has the capacity to produce 30 million shots a year, the spokesperson said”
-
@Cubinvest2021 blev bare så glad for, at det fremgår mere tydeligt, at USA tidligere faktisk har indkøbt mange mio. BN-vacciner, - og at de foretrækkes pga. mindre bivirkninger. I Congo studiet foretrak sundhedspersonale Jynneos. Og vi ved, at de vacciner, der først får rygtet som værende de bedste, er også dem der vil blive efterspurgt, fx ligesom Covids Pfizer-vaccine. Alene det at CDC fraråder, gravide, immun-komprimerede, folk med eksem, hjertelide at anvende ACAM2000 er en god begyndelse.
-
@Cubinvest2021 (20:07) enig - at det er den årlig kapacitet, der er 30 mio. - og lad os håbe, at der er efterspørgsel for mindst det i verdenen

-
@Cupcake: jeg ser præsentationen og debatten fra WHO nu. De taler om en 4 generations vacciner (BN er 3 generation og ACAM2000 er anden)… og om behovet for yderligere data og forsøg for at sikre den rette vaccine. Så jeg deler også din bekymring om, at Bavarian overhales her. Der er store firmaer og interesser på spil og det ville ikke undre mig, at lille Bava bliver tromlet over
-
Har flere gange læst, at ACIP er ved evaluere anvendelse af Jynneos fremfor ACAM200 ift sundhedspersonale og "at-risk populations". Fandt denne ACIP præsentation på 79 sider fra nov 21. https://www.cdc.gov/vaccines/acip/meetings/downloads/slides-2021-11-2-3/03-OPX-Rao-508.pdf Som jeg forstår det, er der tydeligvis efterspørgsel efter Jynneos fra sundhedsmyndighederne / personale men ACIP er ikke helt hooked. Kan ikke lade være med at tænke på hvor stor indflydelse lobbyister har i USA.
-
@Cupcake (20:20). Ja, og jfr. præsentationen fremgår det også, at CDC foretrækker Bavarians Jynneos. Godt at høre Florian fortælle om den mængde data, som de allerede har indhentet og de gode resultater de har haft. De taler også om, at de er i gang med at samarbejde med de forskellige organisationer for at fremme løsningen, men at “further examination” af data er nødvendig. Måske fordi de skal sikre sig, at de nuværende vacciner hjælper mod den nuværende udbrud og evt. mutationer
-
(fort.) Congo-studiet slide 20 efterspørger 98% Jynneos isf ACAM200 "In 2015, CDC surveyed 275 healthcare personnel in the Democratic
Republic of Congo (DRC) to evaluate the target populations values
– 99% of respondents had reported having seen a monkeypox case
– >75% were not interested in ACAM2000, many citing adverse events, potential
for autoinoculation, and not wanting a vaccine scar
– 98% were interested in JYNNEOS
The U.S. target population has made multiple requests for this vaccine"
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind