Bavarian Nordic — Maj 2022
-
Helt enig.
Jeg er ikke i tvivl -
om, at de vil sikkert selv vælge denne fremgangsmåde, men der må være nogle retningslinjer for, hvornår de er forpligtet til at melde noget ud.
-
@Pensionisten - ledelsen har jo trods alt pligt til, at informere markedet, når ledelsen erfarer, at deres tidligere udmeldte budget ikke længere holder.
-
LLI du er ikke inde i Bavarian, kan jeg næsten læse af dit indlæg til mig, det er en skam ikke at være inde, en masse små opjusteringer og raketten er tændt
-
Så vil det forudsætte, at andre poster skal trække den modsatte vej, ellers er ledelsen ikke konsistente med sin budgettering og kommunikation til markedet. Det kan finanstilsynet godt opfatte som vildledende, sat lidt på spidsen.
-
@Ab12, der var nu blot en konstatering af hvordan spredehaglsmetoden før eller siden giver, at man rammer målet

-
Tror øvelsen er nemmere, at gennemføre i vores PI dialog-forum. Ledelsen fører jo også et internt budget med flere detaljer og lige pludselig, vil der ikke være 1:1 sammenhæng til eksternt budget og det kan være svært at forklare, hvis der en dag skulle være revision på området. Det er trods alt 10 % ændringer i årets resultat og må betragtes som væsentligt.
-
LLI hvordan forklarer du så at der er mange firmaer som ofte blot nedjusterer eller opjusterer i forbindelse med aflæggelse af kvartalstal feks Ambu?
-
Shorterne får et gok i nødderne i morgen?
-
@AB12, skulle Ambu indgå 1 ekstraordinær ordre, der øger resultat med 100 mio. kr., vil jeg forvente, at markedet blev informeret temmelig hurtigt. Jeg har dog ikke kendskab til, at det skulle være sket....
-
Jeg tror da dette kan være lidt hårdt for dem der er short. Kommer der 1-2-3 små opjusteringer mere den kommende uges tid. Og hvornår kommer den store ordre fra EU? Giver den en opjustering 300-500 mio?
Og løbende indtægter de kommende mange år. -
Abekopper er nu/eller under mistanke i 35 lande. Når det er så meget rundt omkring allerede og mange lande allerede køber vacciner, så vil man gerne have nogle, mens der er produktionskapacitet til det, så der kan komme “mange” små og større ordre
ret hurtigt. -
Det vilde er jo at shorterne ikke blinker som samlet flok, men i det store hele holder positionerne. Imponerende kølighed. Føler mig ret sikker på, at de er på det forkerte hold, idet abekopper ordrerne nok skal komme (som tidligere beskrevet). En en større massiv stigning forudsætter at der er en eller flere større der gå ind og køber op - og reelt laver det samme som shorterne, blot med modsat fortegn.
-
... for at være ærlig så Match og jeg det for en del år siden i Veloxis, at en eller flere “med nogle store pc” kom og kørte aktien op nogle gange. Startede lidt a’la idag hvor den lå meget stabilt ift tidligere (tænker de tankede skibet med gode aktier) og så meget kontrolleret steg den lidt dag og dag. ... men det kræver altså pæn kapital at kæmpe mod den flok af shortere vi har nu - og en eller anden dag dumper de dem i kurs 400/500. -og så ville jeg måske hellere have ATP, Novo Holding og et
-
Par andre langsigtede med om bord
-
Til dem af jer der måske ikke helt ved hvordan jeg laver mine analyser og arbejder skyldes min overbevisning om hvorfor abekopper med særdeles stor sandsynlighed ikke forsvinder denne assessment fra WHO i november 2021: Milder cases of monkeypox in adults could go undetected, misdiagnosed, or unreported and represent a risk of human-to-human transmission. https://www.who.int/emergencies/disease-outbreak-news/item/2021-DON344
-
Ikke dermed sagt vi får noget så voldsomt som en pandemi (selvom jeg dog rent personligt frygter det, hvis det ikke tages alvorligere end nu), men det gør det tæt på umuligt at slå det helt ned igen - og gør dermed, at alle lande bør have et lager a’la U.S. på 10-15% af befolkningen. ... medmindre man ligefrem laver et vaccinationsprogram.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind