Bavarian Nordic — Februar 2022
-
det kan de iforvejen
ikke, uden jeres underskrift -
Det følger af lovgivningen, at pengeinstitutter ikke uden udtrykkeligt samtykke må disponere over kundernes aktier f.eks. til aktieudlån.
-
Lidt interessant at følge diskussionen - en ringe til Banken og fortæller de ikke må kunne sælges/udlånes til Shorter, en anden skriver det er useriøst hvis Bavarian ikke kommer med komme med Corona informationer i næste uge - De har lovet data i første kvartal jf. seneste web-cast fra dem. Andre mener at der vil komme et opkøb af Bavarian. Jeg tror der er lidt for mange som har købt Bavarian uden reelt viden om denne. Personlig har jeg tabt en del penge på den i år - men "klynger" ikke.
-
Hvordan kan det kontrolleres, at ens aktier ikke bliver brugt til shortning uden ens samtykke? Nordnet og Saxobank giver ikke adgang til at se beholdninger i Værdipapircentralen, så den metode dur ikke. Man kan checke op på de entelte virksomheders investorportaler for at se, am ens aktier er registreret rigtigt. Her har jeg før set forsinkelser på flere dage. Dette kunne være et tegn på, at aktierne har været udlånt!
-
Enkommentar1 citat fra børsen den 27/1Selvsikker Bavarian Nordic-topchef: “Vi behøver ikke en omikronspecifik vaccine”
Bavarian-topchef ser ikke behov for en omikronspecifik vaccine, men vacciner med bredere beskyttelse I begyndelsen af februar kommer de næste resultater fra forsøg med Bavarian Nordics vaccinekandidat mod covid, og der vil især være fokus på evnen til at beskytte mod omikronvarianten, men det er ikke så vigtigt ifølge biotekselskabets topchef Paul Chaplin. -
Hvis I vil have Biotech i jeres bøger skal I viden at muligheden for at tjene store penge kan være gode omvendt kan man også meget hurtig tabe rigtige mange penge. De Kursmål analytikerne fastsætter er ud fra en sammenkog af de alle værdierne i virksomheder fra trukket gæld og andre forpligtigelser og de ændre alene rundt når der er nye informationer. Da der ligger en gns kursmål omkring de 400 samt køb af alle jeg sidst så - beholder jeg og ser tiden an.
-
Targo! lyt til sidste web-cast - her er beskeden Q1 - der er ingen som ved at Paul Chaplin er citeret korrekt og der er Web-casten som gælder uanset om vi gerne ville tror på det som står i avisen.
-
Amex - hvis de låns ud til Shorter tages de ud af depotet - At shorte betyder man sælger aktien og køber den retur på et senere tidspunkt og afleves. Udlånerne er typisk pensionsfonde og andre med store poster - de får så en "rente" for deres udlån.
-
Igen det som gælder er de inforamtioner der gives til markedet via selskabernes information til markedet via OMX, samt de web-cast de deltager i - I disse er der altid taget forbeholde for alt muligt. Det er der ikke i en avis og en artikel er journalistens oplevelser af hvad der er sagt og virksomheden behøver ikke at korrigere dette, dog undtage det er meget grelt . Det er det ikke at opdateringer trækker ud! Igen der er lovet information i Q1 og dette blev gentager efter spørgsmål fra spørger
-
Amex! lagt for sendt i depotet - Reelt er det ulovlig og skyldes normalvis fejl. Bankerne kan få kæmpe bøder hvis det viser sig at de har en "skjult" forretning. Når I taler om shorter er der også en anden side når der kommer positive informationer kan aktierne sige meget mere kraftig pga de skal lukkes deres optioner af.
-
@arnex, tror man bliver nød til at stole på at seriøse banker følger lovgivningen, hvis man har mistanke om andet kan man rejse sagen for finanstilsynet.
-
Vi er enig Messersmidt!
-
kan kun tale for mig selv, men hvis jeg mente at min bank ikke længere havde de aktier i deres besidelse som jeg havde bedt dem om at opbevare, ville jeg melde dem på stedet, og køre sag på dem

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind