Bavarian Nordic — Januar 2022
-
Min pointe er blot, at med covid projektet er de ikke længere et lille firma der lever i det skjulte. Nu er de trådt ind på den helt store scene midt under en Pandemi hvor der er massiv bevågenhed både nationalt og internationalt, her er ingen mulighed for at skjule sig, alt bliver vejet på en guldvægt af alle. Alles øje er rettet på dem for nyt om det som være en vej ud af pandemien, det har indflydelse ikke kun på investorer men alle incl. befolkning, politikere, myndigheder.
-
Samtidig ændre omverden sig hele tiden, senest med omikon. og hvis der ikke tages hensyn til det mister man tilliden fra andre. Nu har BN fået hvad de ville have mht til investeringer og støtte fra befolkningen gennem folketinget og ny kapital fra investorer (bla ATP), så derfor skal der leveres dagligt for at leve op til denne tillid.
-
Det mener jeg ikke de har gjort på det seneste, der har været lukket helt ned mens omikon har racet, i 2mdr har der ikke været nogen info der har medvirket til at opretholde denne tillid.
-
Dette har efter min mening sat sig i kursen, principielt må vi jo gå ud fra at ABNCOV2 virker ( det er langt udover mine evner at vurdere ), men alligevel styrtdykker kursen 50%, altså i samme skala som da PROSTVAC fejlede. selvfølgelig er markedet droppet og omikon har fjernet noget af potentialet i vaccinen, men hovedparten er selvforskyldt.
-
Derfor er min pointe igen at BN bliver nød til at manne op i deres IR/kommunikations afd, hvis de skal vedblive med at spille en rolle i verdens vaccine beredskab og hvis de skal gøre sig forhåbninger om at rejse nye penge til andre projekter.
-
og ja jeg har masser af aktier i BN

-
Bill Gates sagde for nyligt, at bioterrorisme og klimaforandringer er de næste største trusler efter denne pandemi. https://www.cnbc.com/2021/02/11/bill-gates-says-bioterrorism-climate-change-are-the-next-big-threats.html Og han forudså altså Covid tilbage i 2014... Så der kunne BAVA være godt positioneret, hvis han får ret igen
-
(jeg har også mange aktier i BN)
-
Gates asks governments to invest in prevent pandemics https://www.marca.com/en/lifestyle/us-news/2022/01/24/61eee05b22601d5f0d8b458b.html
-
Fra Børsen i dag: “Med den succes, boosterne har haft, og udfladningen af raten for omikron, så behøver vi ikke en omikronspecifik vaccine. De vacciner, der er designet mod Wuhan baseret på rna er tilstrækkelige til at forebygge alvorlig sygdom,” siger Paul Chaplin, adm. direktør i Bavarian Nordic.
-
Forud for forsøgsresultaterne er Paul Chaplin selvsikker og mener, at selskabet står godt i kampen om det fremtidige marked for revaccination.
“Indtil nu har vi været bedre end rna. Vi booster folk, der allerede primært er vaccineret med rna-vacciner. Jeg er ikke sikker på, at der er et videnskabeligt rationale for, at vores vaccine ikke vil være lige så god en booster som rna,” siger Paul Chaplin. -
Topchefen tror ikke på, at det giver den store mening at udskifte og tilpasse vaccinerne til nye varianter, da man risikerer, at en nyere variant er fremherskende, inden vaccinen specifikt rettet mod en bestemt variant er færdigudviklet og godkendt til brug.
“Vi mener, at det handler om, at vi har brug for bedre vacciner, der fremkalder et stærkere immunrespons og giver en bredere beskyttelse, så man ikke har behov for at udskifte stammen,” siger Paul Chaplin. -
Spørgsmålet om, hvor godt vaccinen virker mod omikron, udestår. Forsøgsresultaterne ventes som tidligere nævnt i begyndelsen af februar.
“De er meget væsentlige i forhold til udviklingsplanen på kort sigt. Vi får det første indblik i, om vaccinen måske har en lidt bredere beskyttelse og dermed er en vaccine med et fornuftigt modsvar til omikron,” siger Thomas Bowers, senior aktieanalytiker i Danske Bank, og tilføjer:
“Virker vaccinen mod omikron i tilstrækkelig grad, så kan selskabet køre videre -
“Før omikron vidste vi ikke, hvor mange bølger vi skulle igennem, før vi kunne skimte en afslutning på pandemien, og der er udsigten anderledes i dag end i efteråret 2021,” siger Thomas Bowers.
Spørgsmålet er nu, hvordan markedet for revaccination vil forme sig. Skal alle vaccineres en gang om året, eller bliver det begrænset til folk med en vis alder og de mest sårbare? -
“Hvis det udvikler sig til et marked, der minder om influenzamarkedet, så vil der være brug for flere spillere, og du har brug for bedre vacciner, især til risikogrupperne,” siger Paul Chaplin.
-
Rolf: V
ores er en post pandemi vaccine. Glem ikke at inden covid så var flu det største vaccinemarked i verden – et multiblockbustermarked med mange godkendte aktører. -
Det er ikke helt, hvad de sagde i starten... hvor er vaccination af 3. verdenslande nu blevet af? Men ok, de tilpasser sig og svinger lidt ligesom aktiekursen
-
På Bavarian er der et gns kursmål på 409 - alle siger køb.. Ud fra dette har jeg købt op, ligger med et tab nu og have så? Prisen er fantastik det er bare at købe flere

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind